تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷ کد خبر: 3590
دیدار رئیس اتاق بازرگانی یزد و سفیر بنگلادش در ایران |به همراه گزارش تصویری

مناسبات تجاری تجار یزدی با بنگلادش افزایش یابد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با سفیر کشور بنگلادش در تهران که برای اجلاس سفرای عضو سازمان همکاری اقتصادی (کو) و مجمع گفتگوی آسیایی ACD به یزد سفر کرده بود، دیدار و بر توسعه روابط تجاری بین تجار دو کشور تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با سفیر کشور بنگلادش در تهران که برای اجلاس سفرای عضو سازمان همکاری اقتصادی (کو) و مجمع گفتگوی آسیایی ACD به یزد سفر کرده بود، دیدار و بر توسعه روابط تجاری بین تجار دو کشور تاکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، اظهار داشت: تعاملات اقتصادی تجار استان یزد با بنگلادش در وضعیت ایده آلی نیست و از این فرصت برای بهره برداری برای توسعه این روابط استقبال میکنیم.

مجتبی دستمالچیان افزود: بررسی بازار بنگلادش نشان میدهد کاشی و سرامیک یزد می تواند در این کشور، مشتری های خوبی داشته باشد، هرچند الان چینی ها به عنوان کشور نخست این صنعت در بنگلادش فعال هستند.

وی ادامه داد: استان یزد به عنوان استان محوری تولیدات صنت ساختمان و همچنین موادغذایی و نساجی در ایران مطرح است و میتوانیم با تقویت مناسبات بین تجار یزد و بنگلادش، مبادلات تجاری دو طرف افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد تاکید کرد: صنعت نساجی یزد نیز از صنایع قدرتمند و جزو اولویت های توسعه استان است و با توجه به توانمندی بنگلادش در این صنعت خصوصا تولید پنبه و سایر محصولات، میتوان در مدل های مختلف آن را توسعه داد.

سفیر بنگلادش در تهران نیز با اشاره به ضرورت تقویت مناسبات بین بخش خصوصی یزد و کشورش گفت: در این سفر، استان یزد را زیبا و دارای پتانسیل دیدم و گزارش شما از توانمندی اقتصادی و صنعتی نیز برایم جالب بود.

«منجورول کریم خان چودری» ادامه داد: بنگلادش در صنایع مختلفی فعال است و به عنوان سفارت، آمادگی کامل برای هماهنگی بین بخش خصوصی بنگلادش و یزد را داریم و همکاری لازم برای تبادل هیات های تجاری بین دو طرف را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: چینی ها رتبه نخست ارائه محصولات کاشی و سرامیک در بنگلادش را دارند اما به دلیل وضعیت انرژِی این برتری ادامه دار نیست و تولیدکنندگان یزدی میتوانند برای این بازار بزرگ، برنامه ریزی کنند.

سفیر بنگلادش در تهران بر همکاری تجار و تولیدکنندگان کشورش با یزدی ها در صنایع دیگر ازجمله نساجی تاکید و گفت: سفارت آماده همکاری برای توسعه روابط اقتصادی فعالان اقتصادی بنگلادشی  با تجار یزدی است.

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.