تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین, ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸ کد خبر: 3804
اطلاعیه
دستاوردهای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد

تحقق مصوبه شورای گفت وگوی یزد؛ اعلام نرخ رفع تعهد ارزی صادراتی سال های 1397 تا 1400

با ابلاغ نامه سازمان توسعه تجارت ایران در راستای اعلام نرخ رفع تعهد ارزی صادراتی سال­ های 1397 تا 1400، یکی از دستاوردهای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد محقق شده است.  

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفت وگوی استان اظهار داشت: طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص نرخ رفع تعهد ارزی به تصویب و به مراجع ذیربط ابلاغ شده است.

به گفته دستمالچیان در این نامه آمده است:  «صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، مکلفند نسبت به برگشت %١٠ از کل مبلغ ارزی درآمد شناسایی شده سالانه برای هر پروژه که معادل ریالی آن در صورت های مالی سنوات ١٣٩٧ لغایت ١٤٠١ شناسایی شده است (درآمد شناسایی شده حاصل از ارائه خدمات قبل از کسر هزینه ها که با رعایت استانداردهای حسابداری شناسایی شده است) و به تایید کمیته ماده (١٩) آیین نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی می رسد، حداکثر ظرف مهلت ٣ ماه پس از ابلاغ این مصوبه اقدام نمایند. در صورت احراز بازگشت ارز به روش فوق که با رعایت ضوابط بازگشت ارز ناشی از صادرات کالای مرتبط با پروژه صورت خواهد پذیرفت، سازمان امور مالیاتی مکلف به اعمال معافیت به درآمد خدمات فنی و مهندسی سنوات ١٣٩٧، ١٤٠٠ و ١٤٠١ خواهد بود.».

به گفته دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد، مصوبه هشتادوهفتمن نشست این شورا مبنی بر « اقدام بانک مرکزی در راستای رفع تعهد ارزی صادراتی سال‌های 1397 تا 1400 نسبت به اعلام نرخ و اخذ مابه‌التفاوت نرخ جهت رفع تعهد ارزی» محقق شده است.

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.