تاریخ انتشار: ۲۴ دی, ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۳ کد خبر: 2834
مسئول میز سنگاپور در وزارت امور خارجه:

شرکت‌های دانش بنیان، توان خود در وورد به بازارسایر کشورها را ارزیابی کنند

مسئول میز سنگاپور در وزارت امور خارجه که به همراه سفر ایران در سنگاپور به یزد سفر کرده بود در نشستی با شرکت‌های دانش بنیان استان یزد نکاتی که فعالان اقتصادی برای صادرات به سنگاپور و عربستان باید بدانند را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، نشستی با حضورسفیر ایران در مالزی و تعدادی از مسئولان وزارت امور خارجه و تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان یزد به اهتمام اتاق بازرگانی یزد، برگزار شد.

مسئول میز سنگاپور در وزارت امور خارجه که به همراه سفر ایران در سنگاپور به یزد سفر کرده بود در نشستی با شرکت‌های دانش بنیان استان یزد نکاتی که فعالان اقتصادی برای صادرات به سنگاپور و عربستان باید بدانند را تشریح کرد.

شریف ساداتی که به زودی به عنوان کارشناس اقتصادی سفیر ایران در عربستان مشغول خواهد شد در این نشست به شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری یزد گفت: برای اینکه پروفایل‌های خود را در اختیار کشور سنگاپور عربستان قرار دهید اما ظرفیت حرفه خود در کشورها را بررسی و امکان سنجی نمایید.

وی گفت: ناخواسته وارد مقوله‌ای در کشوری نشوید که خودشان در سطح یک بین‌المللی قرار دارند و ما نیاز به کسب تجربه از آن‌ها را داریم، برای اینکه پیشرفت بهتر و تصویرسازی بهتری در کشور حاصل شود شریک مشاوری پیدا نموده تا از تجربیات و ظرفیت آنان استفاده شود.

مسئول میز سنگاپور در وزارت امور خارجه خطاب به شرکت‌هایی که قصد ارسال پروفایل و معرفی خود به پارک‌های کشورهای دیگر را دارند به هیچ عنوان پروفایل فارسی ارسال نکنند.

وی سنگاپور را در خط مقدم تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت؛ ایلات متحده شریک استراتژیک این کشور است اما همه راه‌ها هم بسته نیست مواردی از ارتباطات منتج به نتیجه شده است که شرکت‌ها باید بر اساس مارتنرهای خودشان به صورت شخصی راهی پیدا کند و موارد لازم و ضروری را از طرف سفارت پیگیری کنند.

شریف ساداتی تاکید کرد؛ ورود بخش دولتی به کار تجاری شرکت‌های دانش بینان و فناور در تعاملات خارجی کار را می‌تواند خراب کند و این امر بستگی به نوع روابط کشورهای مختلف دارد.

وی گفت: در سال ۲۰۱۱ حدود ۶ میلیارد دلار تجارت خارجی کشور ایران با سنگاپور بود که یک رقم فوق العاده بوده‌ است، عددی که هنوز در این شرایط با تعاملی که با کشورهای دوست داریم به آن دست نیافتیم، این وضعیت پله پله کاهش یافته با تحریم‌ها به زیر یک میلیارد دلار رسید به ۳۰۰ میلیون دلار رسید، مجدد در برجام به نقطه یک میلیاردی و با خروج آمریکا از برجام شیب نزولی به خود گرفته است.

مسئول میز سنگاپور در وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ نکته مثبت این جریان این است که بخشی از صنایع ایران که قبلا صادرات یک رقمی داشتند از سهم تجارت سهم خوبی کرده و به اعداد سه رقمی در تجارت رسیدند و برخی از محصولات راه و مسیر خود را پیدا کردند.

وی گفت: باید از سد تحریم‌ها عبور کنیم و تجارت خارجی خوبی ایجاد شود، لازم است سیاست دولت‌ها و کشورها را در نظر گرفت.

شریف ساداتی در خصوص وضعیت کشور عربستان نیز گفت: ۸۸ درصد منابع آب شیرین سعودی به کشاورزی سوق می‌یابد، موضوع مدنظر سعودی این است که سمت تولیدات کشاورزی از یونجه و غلات به سمت خودکفایی در گندم سوق دهد و با تولید ۶.۵ تن از ۱۶۰ هزار هکتار به سه میلیون هکتار زمین کشت خود را افزایش داده است و لذا به سمت محصولات حیاتی هدایت می‌شود، در نظام آبیاری، تصفیه و مدیرت آب تعییرات اساسی ایجاد کرده اگر بخواهید در این حوزه به کشور عربستان وارد شوید نظام مدیریت آبی موضوع خوبی برای ورود است.

وی همچنین در خصوص سنگاپور گفت؛ این کشور نیز مشکل عدیده برای آب دارند اما در حال حل کردن آن هستند، به عنوان بهترین نحوه مدیریت مصرف و حوزه تصفیه آب هستند، اما هزینه‌های بالایی دارند.

شریف ساداتی تاکید کرد: شرکت‌های حوزه کشاورزی تمرکز خود در کشور سعودی را روی نظام آبیاری و تک محصولی نظام مهندسی آن قرار دهند، برنامه‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی کار شده است و موصوع گلخانه‌ها نیز در دستورالعمل ۲۰۳۰ سعودی وجود دارد اما دو کشور بیشترین ورود تاکنون برای این حوزه در عربستان داشتند، انگلیس، هلند و کنیا وارد سرمایه‌گذاری شده است، سرمایه‌گذاری آن‌ها مستقیم نبوده و در حوزه فنی و مهندسی است آن‌ها تجربه‌های خوبی را از انگلیسی‌ها فرا گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: سنگاپور کشور شفافی هست، شما به راحتی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را نسبت به این کشور از طریق گوگل دریافت کنید زیرا اطلاعات خود را شفاف منتشر می‌کنند، زبان همه‌گیری و رسمی آنکها انگلیسی است البتع زبان مالایی، هندی، چینی و … نیز در این کشور رایج است.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.