تاریخ انتشار: ۲۴ دی, ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ کد خبر: 2830
به اهتمام اتاق بازرگانی یزد،

نشست دو جانبه شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری یزد با سفیر ایران در سنگاپور برگزار شد

سفیر ایران در سنگاپور ضمن حضور در پارک علم و فناوری استان یزد و آشنایی با ظرفیت‌های علمی این پارک با تعدادی از شرکت‌های دانش بینان در زمینه برقراری تبادلات تجاری با این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد،  نشست دو جانبه بهنام بلوریان، سفیر ایران در سنگاپور با حضور تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان یزد به اهتمام اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

در این نشست ابتدا شرکت‌های دانش بنیان ضمن معرفی خود و کسب و کارهای نوین خود در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و فناوری‌های نوین سوالاتی از نحوه صادرات به سنگاپور و برقراری تعامل دوجانبه ضمن آشنایی با شرایط این کشور مطرح کردند.

بهنام بلوریان، سفیر ایران در سنگاپور نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت‌هایی که درخواست برای کار مشترک در کشور سنگاپور را دارند پروفایل‌های خود را ارسال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مساحت کشور سنگاپور به اندازه تهران است گفت: با توجه به اینکه در این کشور مشکلات آبی وجود دارد در امر کشاورزی گلخانه‌ای چندان سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست، هر چند این کشور برای خودکفایی تلاش کرده است اما ۴۰ درصد آب خود را از مالزی وارد می‌کنند.

بلوریان با تاکید بر اینکه مشارکت در امر هوش مصنوعی از جمله ظرفیت‌هایی است که در خصوص آن بین ایران و سنگاپور مذاکراتی صورت گرفته است گفت: برای ایجاد این همکاری دنبال پیدا کردن چارچوب‌های آن هستیم.

وی گفت: نباید شرایط تحریمی و محاظفه‌کار سنگاپور در تحریم را تیر خلاص بدانیم چرا که امکان کار با واسطه را دنبال می‌کنیم، اکثر سرمایه‌گذاران و تجار نیز از طریق دبی، مالزی و اندوزی صادرات و مبادلات خود را دنبال می‌کنند اما امکان تبادلات بانکی تقریبا صفر است، در حوزه ارز دیجیتال نیز تنها وقتی قصد گفت‌وگو با بانک سنگاپور را در زمینه غیرمرتب با مسائل بانکی داشتیم، آن‌ها نپذیرفتند.

سفیر ایران در سنگاپور گفت؛ مسئولان این کشور بسیار محتاط و محافظ‌کار رفتار می‌کنند، تجارت خارجی آن‌ها بستگی زیادی به شرکایشان در غرب دارد و تحریم‌های آمریکا را سخت‌تر از خود آمریکا برای ما اجرا می‌کنند.

بلوریان با بیان اینکه سنگاپور هاب کشتیرانی منطقه است گفت: در این خصوص به شدت آمادگی همکاری با شرکت فناور یزدی در پارک و ارتباط تجاری با این کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز شرکت‌هایی در سنگاپور علاقه‌مند هستند، با شرکت‌هایی که آمادگی کار دارند ملاقات شده است و امکان برای همکاری با آن‌ها وجود دارد.

سفیر ایران در سنگاپور تصریح کرد: بسیاری از گفت‌وگو‌های ما با این کشور به صورت مجازی است و سخت به کشور ایران سفر می‌کنند رابطه خود با آمریکا را فدای کشور ایران نمی‌کنند و سخت مقاومت دارند.

بلوریان در خصوص تعداد ایرانیان مقیم سنگاپور گفت: حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر ایرانی، که تعدادی دانشجو، اساتید دانشگاه، تاجر و … هستند در ایک کشور اقامت گرفتند و بعضا در این کشور در زمینه‌های هوش مصنوعی، فرش و نرم افزار حضور فعال کار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سنگاپور از تبادلات تجاری با شرکت‌های ایران حمایت نمی‌کند زیرا به طور معمول در این تعاملات مسائل و روابط با آمریکا را ترجیح می‌دهد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.