تاریخ انتشار: ۱۶ دی, ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳ کد خبر: 2718
کمیسیون پول، سرمایه، مالیات و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی یزد مطرح شد:

سامانه مودیان حامی مودیان شفاف کشور است

کمیسیون پول، سرمایه، مالیات و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی یزد با حضور رئیس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور و فعالان بخش خصوصی بزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، کمیسیون پول، سرمایه، مالیات و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی یزد  با حضور محمد برزگری، رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون طرح اجرای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و بهره‌مندی مودیان شفاف از مزایای اجرای این طرح  در سالن کنفرانس اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.

در این نشست فعالین اقتصادی، تولیدکنندگان، بازرگانان و سرمایه‌گذاران دغدغه‌ها و چالش‌های خود را در حوزه درآمدهای مالیاتی مطرح کردند و پیرامون آن بحث و تبادل نظر موثر صورت گرفت.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در این کمیسیون اظهار داشت: برخی از قوانین و اشکالات آن باید با عملکرد فعال و به موقع از سوی قشر مربوطه مطالبه به‌موقع شود، در تمام نشست‌های مربوطه، نمایندگانی از اصناف و بازرگانی حضور دارند و سازمان امور مالیاتی حامی صنایع و فعالین اقتصادی در اصلاح و اجرای قوانین بوده است.

محمد برزگری تصریح کرد: سامانه مؤدیان، حامی مؤدیانی است که به صورت شفاف اقدام می‌کنند و لذا مزیت‌های خوبی برای این دسته از مؤدیان دارد تا آسیبی به فعالیت اقتصادی آن‌ها وارد نشود.

این مقام ارشد در سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: سامانه مودیان همچون اقدام جدی در امر ساماندهی دستگاه‌های کارت خوان برای حل بسیاری از چالش‌ها اجرا خواهد شد.

برزگری بیان کرد: ما توانستیم در طول مدت هشت ماه، حدود ۱۴ میلیون دستگاه کارتخوان را قطع و جمع کنیم و نسبت به آن هیچ گونه اعتراضی ایجاد نشد بنابراین مسیر سامانه مودیان نیز به مرور باید طی شود و راهی جز اجرای این قانون نیست.

وی در خصوص ناآگاهی بخشی از مؤدیان نسبت به اصل و اساس سامانه مؤدیان گفت: از سال گذشته دوره‌های آموزشی به حضور مدیران و کارشناسان برگزار شده ، معتقد هستیم برگزاری دوره‌های آموزشی صرفا حل کننده چالش‌ها نبوده و باید با ورود به ساختارها معایب را دریافت کرد.

در این نشست به راهکارهای قانونی بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی، چگونگی محاسبه عملکرد مودیان به صورت سیستمی و دفتری، … پرداخته شد و فعالین اقتصادی و بازرگانی ابهامات و نکات خود را در خصوص سامانه مؤدیان مطرح و پیشنهادات و راهکارهایی را دریافت کردند.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.