تاریخ انتشار: ۹ آذر, ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۹ کد خبر: 2128
وزیرکشور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد:

یزد با تکمیل زنجیره های ارزش می‎تواند پیشران تحول اقتصادی باشد

نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور وزیر کشور، استاندار یزد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هیت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و جمعی از فعالین بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد به ریاست وزیر کشور و با حضور استاندار یزد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالین بخش خصوصی برگزار شد.

وزیر کشور در این نشست، با تقدیر از فعالین بخش خصوصی برای رهبری جبهه اقتصادی و ایفای نقش تعیین کننده در عزت و رشد و تعالی کشور اظهار کرد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) «بخشی از مسیر رسیدن به قله‌های پیشرفت از فعالیت‌های اقتصادی می‌گذرد.»

احمد وحیدی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تحولات عظیم در حوزه اقتصادی کشور گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان برای نقش آفرینی در حوزه علم و دانش و فناوری به خودباوری دست یافته‌ اند و بخش خصوصی کشور هر روز قوی‌تر از گذشته می‌شود.

وی رمز موفقیت اقتصاد کشور را «مردمی شدن» دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های اصل ۴۴ خود این سیاست‌ها را تعیین کرده اند که انقلابی بزرگ به لحاظ تصمیم‌گیری و سیاست گذاری در این حوزه بود.

وحیدی در همین راستا ادامه داد: هرچند پیشرفت مد نظر این سیاست‌ها در اجرا محقق نشد اما نقش دولت در اقتصاد را به شدت کاهش داد و دست بخش خصوصی را باز گذاشت.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق آیه شریفه قرآن هر پدیده ای اعم از معنوی، فرهنگی و اقتصادی در صورت عدم تامین اقتصاد خود ادامه‌دار نخواهد شد و در واقع آنچه که به مردم نفع می‌رساند باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه کارها باید اقتصادی اداره شده و اقتصاد هر کاری در دل خود به خوبی تعریف شود، گفت: بر این اساس تحول فکری و تحول عملی در حوزه اقتصاد باید همچنان ادامه یابد.​

احمد وحیدی با اشاره به اهمیت تحقق زنجیره های ارزش، عنوان کرد: در صورت عدم تعریف زنجیره ارزش برای امور و نیز عدم تعیین ابتدا و انتهای هدف، دچار تردید خواهیم شد.

وی درادامه از استان یزد به «عنوان بهشت معادن کشور» یاد کرد و گفت: باید با تعیین سازوکارهای اساسی در این حوزه و جایگزینی آن با برخی رویکردها و راهبردهای در حال اجرا، ثروت زایی انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در ایجاد زنجیره ارزش، کیفیت، برندسازی و بازار هدف و صنایع پایین دستی مطرح می شود، تاکید کرد: در همین راستا صنایع فولاد، نساجی و گردشگری باید دارای زنجیره ارزش باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای مخدوش کننده بافت زیبا، دلنشنین و صمیمی یزد، یادآور شد: لازم است تا زنجیره ارزش گردشگری استان و نقش آن در اقتصاد نیز تعریف شود.

احمد وحیدی با اشاره به وجود سه عنصر «قنات و قنوت و قناعت» در یزد، تصریح کرد: یزد، با توجه به فرهنگ بسیار غنی خود می تواند پیشران تحول و مظهر بهره وری در کشور باشد.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود محرومیت یزد از برخی مواهب الهی، زمینه های توسعه و رشد در این استان بسیار زیاد است، گفت: ظرفیت‌های یزد، قابلیت الگوسازی های فراوانی در حوزه های مختلف نظیر بهره وری داشته و می‌تواند پیشران تحول صنعتی کشور باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص آثار فرهنگی و ابنیه تاریخی استان یزد اظهار داشت: یزد می تواند سفیر کشور در حوزه گردشگری و تحکیم بخش هویت ملی و صادر کننده آن باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعریف زنجیره های صنایع کاشی و سرامیک، فولاد، نساجی و گردشگری در استان یزد بر تلاش همه جانبه جهت تحقق پروژه‌ها و تبدیل یزد به محوری برای تحول در این حوزه ها تاکید کرد.

وحیدی در پایان از ارائه اختیارات لازم به استان جهت تحقق اهداف و برنامه های ایجاد زنجیره های ارزش خبر داد و افزود: در صورت تعریف طرح های اساسی و تحولی هر حوزه، بر اساس آن اختیارات لازم نیز ارائه خواهد شد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.