تاریخ انتشار: ۹ آذر, ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۷ کد خبر: 2116
بهسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان  حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی می تواند حال گردشگری را بهبود بخشد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد:

شهرداری ها، قوانین مرمت بافت های تاریخی را اجرا کنند| معافیت های مالیاتی برای بخش گردشگری لحاظ شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد که با حضور وزیرکشور برگزار شد، گفت: بهسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان  حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی می تواند حال گردشگری را بهبود بخشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، اصغر آقا نبیل، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد که با حضور وزیرکشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه بافت تاریخی یزد یک نمونه کامل از بافت تاریخی و منحصربه فرد در جهان است، اظهار داشت: از دولت انتظار داریم  که توجه مناسب تری به بخش خصوصی داشته باشد و به درخواست های انها توجه کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع وابسته اتاق بازرگانی یزد افزود: نگاه متفاوتی که توسط بخش خصوصی می تواند  به گردشگری باشد، زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات است، درخواست داریم در اجرای قوانین و مقررات حوزه گردشگری و احیا و مرمت بافت های تاریخی به صورت جدی از سوی شهرداری ها پیگیری شود، همچنین اعطای معافیت های مالیاتی به بخش گردشگری و بهره برداری از مجموعه های تاریخی و تعدیل نرخ حامل های انرژی برای مجموعه های گردشگری لحاظ شود.

نبیل با تاکید بر اینکه ایران براساس آمارهای بین المللی جزو ارزان ترین کشورها در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: بهسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان  حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی می تواند حال گردشگری را بهبود بخشد.

وی با اشاره به اینکه  توجه ویژه و تقویت بخش گردشگری می تواند مانع از گسترش موضوعاتی مانند ایران هراسی شود، افزود: استان یزد رتبه اول را در برخی سرطان ها دارد که شاید علت آن توسعه برخی صنایع بوده است. توسعه گردشگری هم میتواند گلایه هایی در زمینه فرهنگی ایجاد می کند، ولی امیدواریم این گلایه ها منجر به تعطیلی توسعه در گردشگری نشود. قطعا با ایجاد پلیس تخصصی گردشگری نیز می توان به صورت تخصصی با مشکلات این حوزه برخورد کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه حال گردشگری خوب نیست اما امیدواریم با بها دادن و تصویب کامل تعطیلی دو روز پایانی هفته، شاهد حال روزهای خوب برای گردشگری باشیم.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.