تاریخ انتشار: ۲۱ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۸ کد خبر: 1919
رئیس اتاق بازرگانی یزد در کارگروه توسعه صادرات استان:

مشکلات ارزی و مالی صادرکنندگان یزدی، جدی است

سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد به ریاست استاندار و با حضور اعضا با دبیری رئیس اتاق بازرگانی یزد در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان یزد در سالن کوثر استانداری یزد با اشاره به برنامه های اتاق بازرگانی برای توسعه صادرات در یزد گفت: برنامه ریزی های لازم برای توسعه صادرات محصولات و خدمات یزد به سایر مناطق جهان از جمله کشورهای هدف در دستور کار قرار گرفته و اقداماتی هم شده است.

وی با اشاره به دستور جلسه سوم کارگروه توسعه صادرات استان گفت: تولیدکنندگان و بازرگانان استان با چالش های زیادی مواجه هستندکه برخی از این چالش ها، جدی واساسی است.. چالش های مالی و ارزی صادرات استان،مشکلات مالی تجار در عراق،  بلوکه کردن مبلغی از پول برای تخصیص ارز، مشکلات ناشی از کاهش سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی و سیاست انقباضی بانک ها در پرداخت تسهیلات از جمله این چالش هاست.

در این جلسه علی اصغربیگی، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد نیز با اشاره به تصمیمات این کمیسیون و کمیته نمایشگاه های استان، تقویم نمایشگاه های استان را ارائه کرد.

به گفته وی، حضور در سه نمایشگاه ملی و بین المللی به صورت پاویون اختصاصی اتاق بازرگانی یزد، اعزام هیات تجاری به 16 کشور در قالب بازدید از نمایشگاه و پذیرش سه هیات تجاری تا پایان امسال پیش بینی شده است که در این جلسه کارگروه به تصویب رسید.

گفتنی است اتاق بازرگانی یزد متولی دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات استان یزد شده است.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.