مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد | جلسه 81| 1 تیر 1402

12 دی, 1402 ۱۴:۴۱

پیش از دستور

–  سخنان ریاست اتاق

– سخنان سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری

دستور جلسه:

–  عدم شروع فعالیت تابلو بازار توافقی در بورس

–    بررسی مشکلات ناشی از اعمال محدودیت از سوی بورس کالای ایران بابت حداکثر ثبت سفارش در تالار پتروشیمی

–     بیان نقطه نظرات اعضا محترم شورا

–      بیانات ریاست محترم شورا

خارج از دستور:

–    گسترش نهادهای مالی سرمایه گذاری در استان

پیش از دستور:

مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد: این نشست اولین جلسه‌ از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است که با هیئت نمایندگان جدید تشکیل می‌شود، از مهندس محمدرضا قمی رئیس سابق اتاق بازرگانی به دلیل زحماتی که در دوران مسئولیت خود کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم این قابلیت را داشته باشم که در سمت رئیس اتاق بازرگانی به نفع احسن خدمت کنم.

مجتبی دستمالچیان با اشاره به اینکه سواد مالی یزدی ها بالاست اما با روش های نوین بازار آشنا نیستند، اظهار کرد: یزدی ها از دیرباز معروف به افراد مقتصد و خوش حساب هستند اما با روش های جدید تجاری خیلی آشنا نیستند. یزد از تجار و بازاریان و کارخانه داران بزرگی برخوردار بوده و هنوز هم به خاطر گذشتگان خود خوشنام هستیم و امیدواریم نسل بعدی هم از این ظرفیت بهره مند شود. استان یزد اگر در هر زمینه ای رتبه اول کشور نباشد، حتما جزو برترین های کشور است. در صنعت و معدن عملکرد بسیار عالی داشته است، در بخش کشاورزی با وجود کم آبی دومین صادرکننده محصولات گلخانه ای در کشور است و در بحث گردشگری بسیار قوی و غنی است. با وجود اینکه یزد در دل کویر قرار گرفته است و آب و هوای خوبی ندارد، بناهایی ساخته شده که در کشور زبانزد است.

دستمالچیان با تشکر از مدیران ارشد استان و دادستان یزد برای همراهی در این جلسه گفت: امیدواریم مسئولان که در این دوره از شورای گفتگوی بخش خصوصی حضور پررنگ داشته باشند و ما هم بتوانیم موثرتر و با قدرت بیشتری مسائل جدی تری را پیگیری کنیم.

پیوست های صورت جلسه