تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور, ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶ کد خبر: 6543
در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مرکز علم و کار مطرح شد؛

حمایت اتاق بازرگانی یزد از پایان‌نامه‌های کاربردی تحصیلات تکمیلی

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مرکز علم و کار با حضور اعضا در محل اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد در این جلسه نایب‌رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره گذشت یک دهه از فعالیت مرکز علم و کار گفت: مرکز علم و کار از سال 1393 با امضای تفاهم‌‌نامه‌ای فی‌مابین اتاق بازرگانی و دانشگاه‌های استان، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت اقدامات گسترده‌ای در راستای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه انجام داده است.

غضنفر امیرجلیلی ضمن تشکر و قدردانی از هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان دوره‌های گذشته، خاطرنشان کرد: هیئت نمایندگان دوره دهم و ریاست اتاق یزد، از فعالیت‌ها و اقدامات مرکز علم و کار به‌صورت همه‌جانبه پشتیبانی می‌نمایند و این پشتیبانی، فضا را برای فعالیت‌های مؤثرتر باز می‌کند.

رئیس کمیسیون آپفن اتاق یزد با اشاره به آئین‌نامه حمایت از پایان‌نامه‌ها گفت: اتاق بازرگانی یزد از پایان‌‌نامه‌های کارشناسی ارشد تا سقف 60 میلیون ریال و پایان‌نامه‌های دکتری تا سقف 120 میلیون ریال به شرط کاربردی‌بودن حمایت می‌نماید.

امیرجلیلی با تأکید بر اهمیت و نقش استارتاپ‌ها گفت: اتاق یزد آمادگی کامل دارد تا از استارتاپ‌های مشخص و معینی که می‌توانند ایده‌‌های نو و جدیدی را ارائه نموده و تا مرز تجاری‌سازی پیش ببرند، حمایت کند. اتاق از همه دانشگاه‌ها دعوت می‌کند تا با همکاری با شوراها و قسمت‌های مختلف اتاق، قدم‌ها مؤثرتری در بهبود ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت بردارد.

شیوا عربشاهی مسئول مرکز علم و کار اتاق بازرگانی یزد نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده در مرکز علم و کار از ابتدای راه‌اندازی مرکز تابه‌حال پرداخت.

دریافت نیازمندی‌های نیروی کار واحدهای تولیدی و خدماتی و کمک در جهت تأمین آن، ایجاد بانک اطلاعاتی از کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی متقاضی نیروهای کارآموز و کارورز و معرفی دانشجویان متقاضی کارآموزی و کارورزی به واحدهای متقاضی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌های کاربینی برای دانشجویان جهت آشنایی با محیط‌های تولیدی و صنعتی، برنامه‌ریزی جهت فعال‌سازی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها در راستای استفاده دیگر واحدهای تولیدی و خدماتی، انجام بازدیدهای هدفمند اعضای هیئت‌علمی به‌منظور شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و کمک در جهت رفع آنها، معرفی دانشجویان متقاضی جهت انجام پروژه‌های درسی به واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط و… از جمله فعالیت‌های مرکز علم و کار است که عربشاهی به آن اشاره کرد.

دانشگاه‌ها می‌توانند همکاری خوبی با مرکز علم و کار داشته باشند

قوه نماینده دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به انجام اقداماتی مشابه اقدامات مرکز در دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای اولین‌بار، رویداد ملی کارآفرینی سلامت را در مردادماه سال 1404، در سطح کشوری برگزار خواهد کرد که هدف آن برقراری ارتباط بین دانشجویان رشته‌های مختلف علم پزشکی با شرکت‌های فعال در حوزه‌های پزشکی، مخصوصاً دارویی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی می‌باشد که می‌توان بخش عمده‌ای از این ارتباط را با حمایت مرکز علم و کار اتاق برقرار کرد.

کریم‌نژاد، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز تأکید کرد: دانشگاه آزاد باتوجه‌به تعداد زیاد دانشجویانی که دارد می‌تواند همکاری‌های خوبی را با مرکز علم و کار داشته باشد و تحقق شعار دانشگاه کارآفرین و دانشگاه ثروت‌آفرین، از همین همکاری‌ها آغاز می‌گردد.

کریم‌نژاد پیشنهاد داد باتوجه‌به وجود کمیسیون‌های تخصصی ذیل اتاق و سوابق ارزشمند اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در هر یک از حوزه‌ها، می‌توان باتوجه‌به زمینه فعالیت هر کمیسیون، اعضای هیئت‌علمی خبره در همان حوزه را معرفی نمود.

صفدرخانی، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در نظر دارد با همکاری مرکز علم و کار نمایشگاه کاری را در اردیبهشت‌ماه سال 1404، در دانشگاه یزد برگزار نماید که دلیل انتخاب زمان به دلیل آغاز فرایند کارآموزی دانشجویان در اردیبهشت‌ماه است.

مدیرگروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد، با اشاره با اجباری شدن فرصت مطالعاتی در صنعت و جامعه برای اعضای هیئت‌علمی گفت: فرصت مطالعاتی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌تواند در راستای ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه از آن بهره‌برداری نمود.

هادی‌زاده، نماینده پیشین مرکز علم و کار در دانشگاه یزد، ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات انجام گرفته در مرکز و حمایت‌های همه جانبه اتاق بازرگانی در طول فعالیت مرکز گفت: با توجه به اثربخش‌تر بودن جلسات فردی اعضای هیئت علمی در واحدهای صنعتی نسبت به جلساتی که به صورت گروهی در واحد صنعتی برگزار شده، بهتر است جلساتی به صورت موضوعی و تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی مرتبط برگزار گردد.

در پایان جلسه، با ارائه لوح تقدیر از تلاش‌های خانم دکتر آفرین اخوان و آقای دکتر محسن هادی‌زاده؛ نمایندگان پیشین مرکز علم و کار در دانشگاه‌های علم و هنر و دانشگاه یزد تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.