تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ کد خبر: 6184
در نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و دبیرکل ICC مطرح شد؛

فعالیت‌های یک سال اخیر اتاق یزد، در جهت بالندگی و دانش‌افزایی بوده است

نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی ICC با حضور استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد استاندار یزد در این نشست با قدردانی از دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) جهت انتقال تجربیات بین‌المللی خود اظهار کرد: محصول فعالیت‌های ابتکاری اتاق بازرگانی یزد در یک سال اخیر، بالندگی، حرکت روبه‌جلو و دانش‌افزایی بوده است.

مهران فاطمی در ادامه اشراف اطلاعاتی و آشنایی با قوانین و راهکارها را ظرفیت‌ساز و باعث ایجاد زمینه‌های پیشرفت دانست و گفت: باید با پیگیری مستمر و سازماندهی شده فرصت‌های بیشتری را برای استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه استان یزد پیش‌قراول تدوین ۱۶ آیین‌نامه اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کشور بوده است تصریح کرد براین‌اساس اتاق بازرگانی یزد می‌تواند در حوزه تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قانون تأمین مالی زیر ساخت‌ها و تولید نیز ورود کند.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: در حوزه بین‌الملل نیز می‌توان با اشراف کامل بر قوانین و پروتکل‌های حقوقی و بین‌المللی به این سمت حرکت کرد.

وی در ادامه به تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت‌ها و خود تحریمی‌های اداری در کشور اشاره و عنوان کرد: باید از ظرفیت اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در راستای تسهیلگری در امور بازرگانان یزدی و توسعه روابط تجاری و بین‌المللی استفاده کرد.

فاطمی با اشاره به پیشنهاد صندوق حمایت صادرات و سرمایه‌گذاری مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در این حوزه گفت: اتاق بازرگانی یزد نیز با تمرکز بر این موضوع زمینه ایجاد فرصت‌های تازه برای بازرگانان یزدی و نیز تأمین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در استان را فراهم کند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم افزایش سطح دانش تخصصی و توانمندی‌های مذاکراتی در راستای توسعه کسب‌وکار در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری مستمر این جلسات باعث آشنایی بیشتر با این‌گونه ظرفیت‌ها و محتواها شده و محصول آن اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر برای استان باشد

در تجارت با دنیا باید اشراف اطلاعاتی و علمی داشته باشیم

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی نیز در این نشست به تشریح وظایف و عملکرد ICC پرداخت و اشاره کرد: اتاق بازرگانی بین‌المللی در واقع مهم‌ترین نهاد بین‌المللی بخش خصوصی است که در حوزه تسهیل تجارت، استانداردسازی، مقررات‌سازی، حل‌وفصل دعاوی و اختلافات اقتصادی بین تجار و قانون‌گذاری در تمامی حوزه‌های مرتبط با تجارت از پول‌شویی تا مباحث مالیاتی و مسائل گمرکی متمرکز شده است.

محمد خزاعی ادامه داد: در زمینه تجارت با دنیا باید اشراف اطلاعاتی و علمی داشته باشیم و از آنچه در مناسبات اقتصادی دنیا روی می‌دهد باخبر باشیم در غیر این صورت نمی‌توان کارکرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره در کنار تقویت تولید به توسعه صادرات تأکید دارند، توسعه صادرات یعنی اشراف به آنچه در صحنه بین‌المللی می‌گذرد. بخشی از مشکلاتی که ما در حوزه‌های اقتصادی در عرصه بین‌الملل داریم این است که ما از ابزارهای حقوقی لازم، قراردادها و غیره به نحو مناسب استفاده نمی‌کنیم.

وی به پتانسیل‌های اتاق بازرگانی یزد اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به پتانسیل‌هایی که اتاق یزد دارد لازم است در این باشگاه بین‌المللی نیز عضویت داشته باشد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده را با رعایت منافع استان و کشور، علی‌رغم تحریم‌های موجود به سطح بین‌المللی ارتقا دهد.

خزاعی در بخش دیگری از سخنانش به ریسک‌های تجارت اشاره کرد و گفت: باید به سمت کاهش خسارت و ریسک که برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مهم است پیش برویم.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.