تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶ کد خبر: 6070

به یاد مرحوم اخوان دستمالچی، رئیس فقید اتاق بازرگانی یزد

“سید احمد اخوان دستمالچی” کارآفرین و بازرگان و بنیان‌گذار و مدیر چندین کارخانه در یزد بوده است. اخوان دستمالچی از دو  سال پیش از انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۸۸ در اتاق بازرگانی یزد حضور داشت و به‌عنوان رئیس این اتاق، فعّال بود. وی در مدّت ۳۵ سال مسئولیت و فعالیّت خود در اتاق یزد، یکی از خوش‌نام‌ترین‌های بازرگانان عرصۀ اقتصاد در یزد بود.

اخوان دستمالچی  بر اثر تلاش و  جدیت و درست‌کاری، در صف بازاریان و بازرگانان نامدار و خوشنام یزد قرار گرفت و هرچند در دوران جوانی و میان‌سالی بیشتر به عنصر فعال و تلاشگر عرصه‌های صنعت و اقتصاد شهرت داشت؛ ولی بعدها لقب «پدر صنعت نسّاجی یزد» را نیز به دلیل پیش‌کسوتی و خدمات چشمگیر در این صنعت نصیب خود کرده بود.

از دیگر مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اخوان دستمالچی می توان به تأسیس چندین بنیاد خیریه در یزد، راه‌اندازی چندین انجمن دینی در یزد، عضو جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عضو بنیاد حامیان دانشگاه یزد، عضو هیئت مؤسّس و هیئت‌امنای دبیرستان رسولیان، عضو هیئت‌مدیرة بنیاد فرهنگی علوی، تأسیس کارخانه‌های متعدد نساجی و تهیه مستمر جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت، اشاره کرد.

مرحوم اخوان دستمالچی از اعضای باسابقه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، رئیس سابق اتاق بازرگانی یزد و از چهره‌های مورداعتماد بازار یزد بود. وی پس از عمری خدمت به فرهنگ و اقتصاد یزد، یکشنبه  ۲۲ تیر ۱۳۹۳ در سنّ ۸۰ سالگی بر اثر سکتۀ مغزی درگذشت.

روانش شاد و یادش گرامی

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.