تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸ کد خبر: 5953
نایب‌رئیس دوم اتاق بازرگانی یزد عنوان کرد:

هزینه برای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی یزد، تسهیل مراودات تجاری بین‌المللی را از برنامه‌ها و وظایف  اتاق عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد علی‌اصغر بیگی ضمن اعلام این موضوع گفت: یزد 4 هزار واحد تولیدی و 800 نوع محصول دارد. این محصولات به 95 کشور صادر می شود با این حال ما به بازارهای جدید نیاز داریم و ایجاد بازار جدید از برنامه های پیش روی اتاق بازرگانی یزد است.

بیگی افزود: در زمینه مراودات بین‌المللی چند برنامه پیگیری شده که ایجاد پاویون، اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای دیگر، برگزاری وبینارهای متعدد با رایزن‌های بازرگانی ایران در کشورهای مختلف از جمله اقدامات است و در این زمینه تا پایان سال، اعزام و پذیرش هیئت تجاری در دستور کار اتاق بازرگانی یزد است. در همین راستا در سال جاری 11 اعزام هیئت به نمایشگاه های مختلف از جمله کاشی و سرامیک، نساجی، فولاد، صنایع غذایی و … برنامه ریزی شده است. در مقابل نیز 4 پذیرش هیئت تجاری از کشورهای مختلف خواهیم داشت. همچنین به طور میانگین هر دو هفته یک‌بار جلسات آنلاین با رایزن‌های بازرگانی ایران در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که اعضای اتاق یزد می‌توانند مستقیماً با رایزن در خصوص تجارت با کشور موردنظر گفتگو و تبادل نظر کنند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد با تأکید بر اینکه حضور هیئت‌های تجاری در یزد سرمایه‌گذاری است و نه هزینه، افزود: هدف ما این است که در این سفر‌ها به سفیران کشور‌های مختلف اعلام کنیم ایران محصولات خوبی برای صادرات دارد و می‌تواند زمینه تبادلات اقتصادی فراوان فراهم شود. این موضوع همچنین سبب معرفی یزد و رونق گردشگری خواهد شد.

نایب‌رئیس اتاق یزد با اشاره به سفر هیئت تجاری از سوریه به یزد که چندی پیش صورت گرفت، گفت: از دستاوردهای این سفر، منعقد شدن حدود 10 قرارداد تجاری فی مابین بود. همچنین ممنوعیت صادارت حوزه کاشی و سرامیک به این کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت و مرتفع شد.

بیگی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته نشست ACD بود که معاونان سفرای کشورهای مختلف به یزد آمده و هدف آن آشنایی این کشورها با تجارت یزد و در نهایت گسترش مراودات و تبادلات تجاری بود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی یزد تلاش می‌کند با تسهیل مراودات تجاری، ضمن معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی یزد، بازارهای جدید نیز برای محصولات استان یافته و تعاملات تجاری را گسترش دهد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.