تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵ کد خبر: 5950
رئیس کمیسیون آپفن اتاق بازرگانی یزد تأکید کرد؛

تلاش اتاق بازرگانی برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

اتاق بازرگانی یزد تلاش می‌کند با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و استفاده از ظرفیت‌های علمی، مشکلات بخش صنعت را حل کند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی یزد با اشاره به تلاش برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی استان با کمبود شدید نیروی تحصیل‌کرده دارای مهارت مواجه است.

غضنفر امیرجلیلی اظهار داشت: با وجود تعداد دانش‌آموختگان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی، حضور آنها در بخش صنعت کمرنگ است و همین امر موجب مشکلاتی برای صنعت و معدن و سایر حوزه‌های تولیدی شده است.

وی افزود: متأسفانه با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، واحدهای تولیدی و به‌ویژه صنایع با کمبود نیروی ماهر مواجه است در این راستا چند راهکار در کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی با همکاری دانشگاه مدنظر قرار گرفت.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی یزد یکی از این راهکارها را طرح بورسیه صنعتی به‌عنوان یکی از بهترین طرح‌‌‌ها در زمینه تعامل مؤثر صنعت و دانشگاه اعلام کرد و ادامه داد: این طرح، برای اولین‌‌‌بار در کشور با اقدام نوآورانه و هم‌‌‌اندیشی و هم‌‌‌افزایی دانشگاه یزد، اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان و حمایت استاندار و همراهی صنعتگران و کارآفرینان یزدی ارائه و در کشور الگوبرداری شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین گروه دانشجویان نو‌ ورود متقاضی این طرح در سال ۱۴۰۱، طی مراحلی وارد دانشگاه یزد شدند و اکنون هم‌زمان با تحصیل، در صنایعی که به‌‌‌عنوان بورسیه پذیرفته شده‌‌‌اند مشغول کار و مهارت‌‌‌آموزی هستند.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی یزد اضافه کرد: در قالب این طرح، 300 نفر نیروی مهارت دیده به صنایع استان معرفی شده و 95 نیروی دانشگاهی دارای بورسیه شامل 63 دختر و 32 پسر در حال آموزش در قالب بورسیه هستند.

امیرجلیلی با اشاره به ارائه 40 هزار نفرساعت آموزش در یک سال فعالیت دوره دهم اتاق بازرگانی یزد، گفت: هرکسی برای کار به اتاق بازرگانی مراجعه کند به واحدهای مختلف صنعتی معرفی می‌شود.

وی راهکار دیگر شناسایی و معرفی افراد دارای مهارت به صنایع را ثبت‌نام در سامانه علم و کار اتاق بازرگانی استان یزد (ساد) را اعلام و عنوان کرد: این سایت برای پیوند افراد دارای مهارت با صنایع طراحی شده به‌گونه‌ای که شغل توسط شرکت به ثبت می‌رسد و فرد نیز شغل دلخواه را متناسب با مدرک و مهارت دانشگاهی خود انتخاب می‌کند.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.