تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸ کد خبر: 5176
با حضور عضو هیئت‌علمی دانشگاه کیوتو ژاپن صورت گرفت؛

بررسی فرصت‌های انتقال دانش روز به ایران در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی یزد

کمیسیون نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی اتاق بازرگانی یزد به‌منظور فرصت‌های انتقال دانش و فناوری روز به ایران تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد در این جلسه که با حضور علی اکتسابی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه کیوتو ژاپن برگزار شد در خصوص راهکارهای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در انرژی بحث و تبادل نظر شد.

شکوهی دبیر کمیسیون انرژی اتاق یزد در ابتدای جلسه گفت: باتوجه‌به اینکه دکتر اکتسابی با سازمان‌های بین‌المللی همکاری داشته و از طرفی با عنابت به تجربه و دانش کشور ژاپن در موضوع بهره‌وری امیدواریم بتوانیم از این تجربیات استفاده کرده و با انتقال دانش مسائل استان به‌خصوص در حوزه انرژی را مرتفع کنیم.

علی اکتسابی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه کیوتو ژاپن نیز در این جلسه ضمن اشاره به تجربیات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در سطح بین‌الملل به همکاری بین‌بخشی اشاره کرد و گفت: آنچه باید روی آن تمرکز کنیم این است که چطور شرکت‌ها و مراکز تحقیقات جدید در یزد شروع به کار کنند. این امر مستلزم همکاری بین صنعت و دانشگاه است. تقریباً در هیچ کجای دنیا شرکتی وجود ندارد که هم‌زمان نیروی انسانی، پول و سرمایه و تکنولوژی روز را در اختیار داشته باشد حتماً در تأمین یکی از این گزینه‌ها با مشکل روبروست. از سوی دیگر بسیاری از دانشگاه‌ها نیز ایده‌های خوبی دارند؛ اما معمولاً به نتیجه منجر نمی‌شود، ما به سازمان‌ها و شرکت‌هایی احتیاج داریم تا به‌عنوان توسعه‌دهنده و آنکوباتور بتوانند پل بین این شرکت‌ها باشند. در واقع سرمایه از سوی صنعت با دانش مراکز علمی همراه شود.

اکتسابی ادامه داد: شرکت‌های زیادی در همین استان یزد وجود دارد که سرمایه و پول دارند؛ ولی ایده‌های مناسبی ندارند این شرکت‌های توسعه‌دهنده می‌تواند خلأ بین بخش‌های صنعت و دانشگاه را پرکرده و ایده و سرمایه در یک نقطه با هم فعالیت کنند.

وی همچنین به نقش هوش مصنوعی در دنیای رقابتی امروز اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته هوش مصنوعی جهش زیادی داشته است. ظهور هوش مصنوعی بسیاری از مسائل را تحت‌تأثیر قرار داده و باید به بررسی ارتباط هوش مصنوعی به‌خصوص با صنایع ثانویه و ثالث پرداخت.

استفاده از هوش مصنوعی و ضرورت هماهنگی و سازگاری با آن، همچنین بررسی شرایط استان به‌منظور ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی خورشید و سازوکار همکاری‌های بین‌المللی از جمله مواردی بود که در این کمیسیون مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.