تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴ کد خبر: 5053
در نشست برخط با سفیر ایران در لهستان صورت گرفت؛

رایزنی در خصوص همکاری‌های مشترک تجاری یزد و ورشو

در نشست برخط با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و اتاق بازرگانی یزد زمینه‌های همکاری مشترک بین یزد و ورشو بررسی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد در این ‌ارتباط، حسین غریبی سفیر ایران در لهستان، مجتبی دستمالچیان رئیس اتاق بازرگانی یزد، علی‌اصغر بیگی نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق یزد و محمدرضا پاکدل مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد و جمعی از فعالان اقتصادی حضور داشتند.

در این جلسه سفیر ایران در لهستان ضمن تأکید بر همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد: علاقه برای همکاری جانبه از سوی لهستان وجود داد؛ ولی باید با یک برنامه‌ریزی مشخص راه‌های عملیاتی این مشارکت بررسی شود. همچنین باید بر اساس توانمندی‌های دو طرف، تعهد ایجاد شود.

حسین غریبی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و ایونت‌هایی در حوزه موضوعات پزشکی و دارویی، کشاورزی، صنعت و گردشگری می‌تواند گام مثبتی در این مسیر باشد. استان یزد در موضوعات پزشکی به‌خصوص ناباروری و کشاورزی ظرفیت‌هایی برای واردات صادرات و همکاری مشترک دارد که می‌توان آن را پیگیری کرد. علاوه بر این پتانسیل برگزاری سمینارهای مشترک تجاری نیز برای ارائه همکاری‌های بیشتر و همچنین بازدید از مراکز صنعتی و تجاری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد نیز در این جلسه بر ظرفیت‌های یزد در حوزه محصولات گلخانه‌ای، کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی، محصولات کنجدی و نساجی تأکید کرد.

مجتبی دستمالچیان همچنین به توسعه گردشگری میان دو کشور اشاره کرد و گفت: یزد آماده است میزبان تور اپراتورهایی از لهستان برای بازدید از یزد باشد و در مقابل آماده برگزاری هفته فرهنگی یزد در ورشو هستیم.

برگزاری نمایشگاه دائمی و یا بلندمدت در یزد و ورشو، انتقال دانش و تکنولوژی، برگزاری هفته فرهنگی یزد در لهستان، بازدید از مراکز صنعتی هر دو کشور، توسعه توریسم سلامت و… از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.