تاریخ انتشار: ۶ خرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹ کد خبر: 4697
برگزاری اولین نشست شورای آموزشی اتاق بازرگانی یزد

نخستین جلسه شورای آموزش اتاق بازرگانی در محل اتاق یزد تشکیل شد

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد، شورای آموزش اتاق یزد به‌منظور هم اندیشی در نیازسنجی و سیاست‌گذاری در برنامه‌های آموزشی، هدفمند شدن دوره‌های آموزشی اتاق یزد، تنوع در سرفصل دوره‌های آموزشی موردنیاز صنعت و برگزاری تورها و بازدیدهای آموزشی، و همچنین تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تشکیل گردید.

ابتدای جلسه، کارشناس واحد آموزش اتاق بازرگانی یزد در خصوص عملکرد این واحد در سال گذشته پرداختند که در سال گذشته 57 عنوان دوره آموزشی (با 32708 نفرساعت) در حوزه‌های تجارت بین‌‎الملل، تجارت داخلی، رشد و توسعه فردی و سازمانی، قوانین و مقررات مالیاتی برگزار شده است. سپس برنامه آموزشی 6 ماه اول سال 1403 که شامل دوره تربیت کارشناس تأمین مالی، پکیج دوره تربیت کارشناس حرفه‌ای گمرک و ترخیص کالا، سلسله وبینار توسعه فردی و سازمانی را ارائه کردند.

در ادامه دبیرکل اتاق بازرگانی یزد ضمن تبیین رسالت شورا گفت: از اتفاقات خوب این دوره‌ها شکل‌گیری ارتباط بین شرکت‌کنندگان این دوره‌ها همچنین با اساتید حرفه‌ای بوده است، و دوره‌های آموزشی در سال گذشته دارای رشد قابل‌توجه هم به لحاظ کیفی و هم کمی بوده است.

محمد سپهر ادامه داد: تلاش کردیم دوره‌ها باتوجه‌به نیاز روز صنعت تعریف شود. برخی دوره‌ها از جمله قانون ثبت سفارش یا روال مالیاتی پایانه‌های فروشگاهی، دوره‌هایی است که عمدتاً رایگان و بنا بر قوانین روز است. شکل دیگری از دوره‌ها پکیج‌هایی است که شامل دوره‌های متفاوتی است البته متقاضیان می‌توانند از هر دوره نیز به‌صورت تکی استفاده کنند.

شورای آموزشی اتاق، دوره‌ها و سرفصل‌های مناسب نیاز صنعت تعریف کرده است

رئیس کمیسیون آپفن اتاق بازرگانی یزد، ضمن تبیین اهداف اصلی این شورا گفت: کمبود مهارت یکی از اصلی‌ترین مباحث ماست که باید این خلأ پر شود. این دوره‌ها با عناوین پیشنهادی صنعتگران و همچنین با سرفصل‌هایی که در دانشگاه وجود ندارد، برای ارتقا علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی موردنیاز صنعت مفید است.

دکتر غضنفر امیر جلیلی افزود:  تعداد زیادی از این دوره‌ها در سرفصل‌های دانشگاه نیست؛ ولی موردنیاز دانشجویان و صنعت است، هدف این شورا در حقیقت پیشنهاد دوره‌های آموزشی جدید و کاربردی است.

امیر جلیلی تأکید کرد: اساتید باید از دانشجویان بخواهند در این دوره‌ها و وبینارها شرکت کرده و مهارت یادگیرند. در واقع یادگیری این مهارت‌ها در جذب بازار کار به آن‌ها کمک خواهد کرد.

رئیس گروه پژوهشی کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه یزد به همکاری با واحد آموزش‌های آزاد دانشگاه اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی می‌تواند از سمت دانشگاه در واحد آموزش‌های آزاد صورت‌گرفته و در کنار واحد آموزش اتاق بازرگانی یزد قرار بگیرند.

جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یزد نیز در این جلسه به موضوع سرمایه‌گذاری در مهارت‌های سخت اشاره و تصریح کردند: پیشنهاد می‌شود از صنایع مختلف نیازسنجی شود تا بتوان دوره‌های آموزشی را تخصصی‌تر تعریف کرد و هدفمند پیش رفت. باید دید خواسته اهالی صنعت و دانشجویان از این دوره‌ها چیست و چگونه می‌توان این دو قشر کنار هم باشند. همچنین انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها نیز باید در این موضوع درگیر شوند تا به نتایج مطلوبی رسید.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.