تاریخ انتشار: ۶ خرداد, ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳ کد خبر: 4690
در دیدار مدیران شعب بانک سامان استان با هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی یزد؛

مسائل حساب ارزی و تسهیلات بانکی صنعت بررسی شد

هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی یزد با مدیران شعب بانک سامان در محل اتاق دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه همچنین مسائل حساب‌های ارزی رایزنی کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد، رئیس اتاق یزد در این دیدار با تأکید بر اینکه یزد شهر صنعتی است گفت: استان یزد مانند یک خانواده پر جمعیت است. این استان در صنایع کاشی سرامیک، نساجی و معدن خوب کار کرده و در واقع بار اشتغال 4 استان را بر عهده دارد. اما بانک‌ها به‌اندازه صنعت رشد نکرده‌اند.

مجتبی دستمالچیان افزود: صنایع یزد به بازسازی و نوسازی احتیاج و در نتیجه به تسهیلات نیاز دارند. بیش از 90 درصد شرکت‌های یزدی خوش‌حساب هستند همین موضوع می‌تواند به بانک کمک کند تا با شناخت دقیق و هدفمند به یاری صنایع بیایند.

وی ادامه داد: متأسفانه از ظرفیت‌های استان استفاده نمی‌شود به این صورت که صنایع در یزد فعال هستند مشکلات و آلودگی‌ها نیز برای یزد هست؛ ولی پول و سرمایه از یزد به تهران می‌رود. گردش مالی شرکت‌های ما خوب است سرمایه‌های خارج از استان می‌تواند توسط بانک‌ها جذب و در قالب تسهیلات وارد صنعت استان شود. اتاق بازرگانی یزد نیز آماده همراهی با این موضوع است.

دستمالچیان ضمن تأکید بر مشکلات حساب‌های ارزی، پیشنهاد کرد بانک سامان پکیجی برای صنایع یزد در نظر بگیرد تا تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیران شعب بانک سامان نیز در این دیدار به تبیین راهکارها در خصوص تأمین ارز و حساب‌های ارزی پرداخته و تأکید کردند بانک سامان در خصوص ارز حاصل از صادرات، فرش به‌روز ارز، تسهیلات خرید ارز، تسهیلات سرمایه در گردش و… آماده همکاری با واردکنندگان و صادرکنندگان هست.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.