تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳ کد خبر: 4454
در دیدار مدیران شعب بانک سپه استان با هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی یزد مطرح شد؛

سرمایه در گردش، مشکلات واحدهای اقتصادی را مرتفع می‌کند

هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی یزد با مدیران شعب بانک سپه در محل اتاق دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه رایزنی کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد رئیس اتاق یزد در این دیدار با تأکید بر مشکلات موجود اقتصادی گفت: همواره شرایط بازار به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که با موج گرانی، بازار نیز رونق می‌گرفت؛ اما این بار باتوجه‌به افزایش نرخ ارز شاهد رکود در بازار هستیم و چه‌بسا برخی سفارش‌های قبلی نیز لغو شده است.

مجتبی دستمالچیان افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه با کاهش قدرت خرید مردم مواجه هستیم در مقابل با چک‌های برگشتی نیز روبرو هستیم. موضوع این است که واحدهای تولیدی ناچار به تأمین مواد اولیه موردنیاز هستند و امسال حداقل 30 تا 35درصد قیمت مواد اولیه رشد داشته است و این یعنی 35 درصد نقدینگی برای سرمایه در گردش بیشتر نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد در این دیدار خواستار حمایت‌های ویژه بانک‌ها از بازرگانان شد و گفت: دریافت سرمایه در گردش می‌تواند بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی استان را برطرف کند؛ ازاین‌رو باید بانک‌ها نقش خود را در تأمین سرمایه در گردش ایفا کرده و در بازپرداخت تسهیلات نیز شرایط را برای بخش خصوصی تسهیل کنند.

دستمالچیان با اشاره به اینکه بانک‌ها ابزارهای مناسبی در جهت ارائه خدمات  به بخش تولید برای رفع موانع این بخش هستند گفت: بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند؛ اما برخی از الگوهای بانکداری مسیر را برای واحدهای تولیدی دشوار می‌کند. مواردی مانند معدل و گردش حساب و همچنین موجودی درحالی‌که واحدهای تولیدی باید مواد اولیه 6 ماه خود را در انبار داشته باشند، همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اتاق یزد توجه خاصی به فعالیت‌های عام‌المنفعه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دارد گفت: انتظار می‌رود تا مدیران بانک‌ها نیز جهادی عمل کرده و گرهی از کار صنعتگر و مردم باز کنند.

مدیر شعب بانک سپه استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به در افق سال 1404، بانک سپه باید در سطح خاورمیانه مطرح باشد گفت: بانک سپه استان یک میلیون و 90 هزار حساب و بیش از 760 هزار مشتری دارد.

مهدی اسماعیل بیگی با اشاره به اینکه ما باید بر اساس سیاست‌های دولت عمل کنیم تأکید کرد: ما در سه حوزه تولیدی و کارخانه‌ها، خرد و اصناف و بانکداری ویژه فعالیت داریم و امروز مفتخریم که خدمات بانکی متنوعی را به تجار و بازرگانان ارائه می‌دهیم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بانک سپه دید مثبتی به صنعت دارد و همراه بسیاری از واحدهای تولیدی، صنعتی و صادرکنندگان دارد و همواره آماده همکاری است.

در پایان جلسه نیز در خصوص نوع و شیوه‌های همکاری اتاق بازرگانی و بانک سپه بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.