تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۴ کد خبر: 3992

نشست فعالان حوزه گردشگری سلامت با رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا برگزار شد

نشست فعالان حوزه گردشگری سلامت با رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا با موضوع بررسی راهکارهای توسعه گردشگری سلامت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد، در ابتدای این نشست مسعود برهمن؛ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا در این نشست با بیان اینکه ایران در حوزه میراث‌فرهنگی و تاریخی در دنیا جزِء 7 کشور اول و در طبیعت گردی و اکو سیستم طبیعی جزء 10 کشور هستیم اظهار داشت: متاسفانه در زمینه درآمدزایی این حوزه ها جایگاه مناسبی نداریم که به دلایل متعددی از جمله کم کاری در این وضعیت قرار داریم.

وی با بیان اینکه کشورها درحال‌توسعه بازارهای خود در هر حوزه هستند ادامه داد: گردشگری سلامت فرصتی مغتنم برای کسب درآمدهای چشمگیر ارزی است که به دلیل غفلت کشور از این حوزه و واگذاردن میدان به کشورهای رقیب، در حال ازدست‌رفتن است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا با بیان اینکه ایران از کشورهای چهارفصل دنیا است و باتوجه‌به ظرفیت‌هایی که داریم می‌تواند جذب گردشگر داشته باشد افزود: متأسفانه در این زمینه تاکنون نقشه راه نداشتیم و لازم است هر استان به‌صورت مجزا نقشه راه داشته باشد که باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود تدوین شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از مجموعه‌های فعال در زمینه گردشگری و کمک به فعالیت سالم و درست مجموعه‌ها اضافه کرد: در اتاق ایران و آفریقا و یک مجموعه بین‌المللی به اسم تجار امین به دنبال ساماندهی به این بخش هستیم تا درآمدهای ارزی کشور از این مسیر افزایش داشته باشد.

برهمن با بیان اینکه کشورهای دیگر از این ظرفیت به‌خوبی استفاده می‌کنند ادامه داد: دبی در یک سال بیش از 17 هزار آفریقایی را در کلینیک ایرانیان پذیرش کرده و از حضور آن ها نفع برده است در حالیکه قطعا این عدد بیشتر بوده و به سایر مراکز نیز مراجعه داشته اند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا با تأکید بر اینکه یزد در آثار تاریخی و صنایع‌دستی قوی است و فضای مناسبی هم برای تورها و جذب گردشگران دارد گفت: بوم‌گردی‌ها و اماکن اقامتی یزد بی‌نظیر است و این موارد می‌تواند در توسعه گردشگری سلامت و جذب گردشگران باتوجه‌به وضعیت پزشکی یزد تأثیر بالایی دارد.

وی از دیگر ملزومات جذب گردشگر را سیستم حمل‌ونقل برشمرد و عنوان کرد: یزد در این زمینه نیز با داشتن راه‌آهن و شرکت هواپیمایی یزد ایر نیز وضعیت مطلوبی دارد.

هما خورشیدی؛ معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه یزد در همه شاخه‌های گردشگری فعال بوده و عناوین مختلفی را کسب کرده اظهار داشت: برنامه‌های متعددی را در حوزه گردشگری تدارک دیده و در دست اقدام داریم تا افزایش جذب گردشگران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت با همه توانمندی‌هایی که استان داشته به لحاظ محدودیت‌های حمل‌ونقل هوایی دستاورد چندانی نداشته و موفق نبودیم.

خورشیدی افزود: پذیرش گردشگر حوزه سلامت داخلی است و از استان‌های هم‌جوار تکمیل می‌شود و این موضوع باعث شده در خور شأن استان به این مهم توجه نشود.

وی با بیان اینکه 10 آژانس مسافرتی در یزد گواهینامه حرفه ای گردشگری سلامت دارند تصریح کرد: چالش اصلی آژانس ها نیز مسائل حمل و نقلی است و امید است با فعالیت یزد ایر این چالش نیز رفع شود و مسافران بتوانند از خدمات درمانی و گردشگری بهره مند شوند.

حاضران در این نشست به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادها خود در این زمینه پرداختند.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.