تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۶ کد خبر: 3292
به همراه گزارش تصویری

دیدار هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با امام جععه میبد

اعضای هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه  اتاق بازرگانی یزد با آیت الله اعرافی، امام جمعه میبد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، تعدادی از  اعضای هیئت نمایندگان و دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با آیت الله اعرافی، امام جمعه میبد دیدار و در خصوص چالش های بخش خصوصی استان بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در این دیدار با ارائه گزارشی از برگزاری انتخابات و ترکیب جدید هیئت نمایندگان اتاق اظهار داشت: بخش خصوصی یزد یکی از فعال ترین بخشهای اقتصادی کشور است و توانمندی و شایستگی خود را در عرصه های مختلف نشان داده است.

مجتبی دستمالچیان با اشاره به بروز اپیدمی کرونا در چند سال قبل، گفت: در دوران کرونا بخش خصوصی یزد بدون تبلیغات و هیاهو، بخش اعظمی از چالش های مالی و کمبودهای بخش درمان استان را در قالب مسئولیت اجتماعی خود، پوشش داد و یزد در مقایسه با سایر مناطق کشور، دسترسی بهتری به امکانات و ابزارها داشت و این مهم در نیت خالص خیرین کارآفرین یزدی بود بدون آنکه بخواهند از این رسالت، تبلیغات یا بهره برداری خاصی انجام دهند.

وی با اشاره به چالش های بخش خصوصی یزد اظهار داشت: چالش های ارزی، سیاست انقباضی تسهیلات، فرسودگی خطوط تولید، نیروی انسانی و تحریم ها از جمله مشکلات بخش خصوصی در شرایط فعلی است.

امام جمعه میبد نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های اتاق بازرگانی یزد در دوره جدید، اظهار داشت: معتقدم چالش های کشور با کمک بخش خصوصی قابل حل است و باید دولت، میدان عمل وسیع تری به بخش خصوصی بدهد.

آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به پتانسیل استان در حوزه معدن و صنعت گفت: استان یزد به لحاظ معادن و دخایر معدنی، شرایط فوق العاده ای دارد که باید توسط بخش خصوصی با در نظرگرفتن مباحت مربوطه از جمله محیط زیست فعال و برای کشور درآمد زایی صورت گیرد.

وی با اشاره به چالش های زیست محیطی صنعت در استان گفت: باید راهبرد مناسبی در این حوزه اتخاذ شود و به سمت اصلاح فرآیندها و حل این مسائل برویم.

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.