تاریخ انتشار: ۶ بهمن, ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱ کد خبر: 3021
سپهر، دبیرکل اتاق بازرگانی یزد خبر داد:

اتاق بازرگانی آماده حمایت از برگزاری نمایشگاه یزد اکسپو است

سپهر دبیرکل اتاق یزد گفت: اتاق یزد آمادگی دارد تا جزییات نمایشگاه را با مجری انتخابی بررسی و از ابزارهای مختلف برای راه اندازی این نمایشگاه در استان بهره ببرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، جلسه سوم کمیته نمایشگاهی استان با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

در این نشست که با دستور کار برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان برگزار شد، بیگی، رئیس کمیسیون توسعه صادارت اتاق بازرگانی یزد با اشاره به توانمندی و پتانسیل محصولات شرکت های یزدی برای صادرات گفت: در حال حاضر استان نزدیک به یک میلیارد دلار در سال صادرات غیرنفتی انجام میدهد که این رقم در شرایط تحریم و چالش های داخلی ارزی است، در صورتی که این دومانع برداشته شود یزدی ها توان بسیار بالاتری برای صادرات دارند.

وی افزود: نمایشگاه یزد اکسپو و توانمندی صادراتی یزد میتواند بخشی از محصولات را نمایش دهد. استان یزد باید از ابزارهای مختلف برای نمایش توان صادراتی خود استفاده کند که اکسپو یزد یکی از آنهاست.

قافی، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی استان نیز با اشاره به آمادگی این شرکت برای برگزاری یزداکسپو اظهار داشت: دو بازه زمانی برای برگزاری این نمایشگاه پیشنهاد شده است که بر اساس نظر این کمیته تصمیم گیری خواهد شد.

رضایی، معاون شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز با اشاره به ضرورت برگزاری این نمایشگاه ها، تاکید کرد: باید در استان برای حل ضعف بازاریابی صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات یا کنسرسیوم های صادراتی ایجاد شود تا بتوانند حضور موثرتری در نمایشگاه ها داشته باشند.

سپهر، دبیرکل اتاق بازرگانی یزد نیز با اشاره به برنامه اتاق یزد در راستای برگزاری پاویون، اعزام هیات تجاری و برگزاری نمایشگاه برای بهبود وضیت صادراتی استان، اظهار داشت: اتاق یزد آمادگی همکاری و حمایت لازم از برگزاری نمایشگاه یزد اکسپو است.

وی افزود: اتاق یزد آمادگی دارد تا جزییات نمایشگاه را با مجری انتخابی بررسی و از ابزارهای مختلف برای راه اندازی این نمایشگاه در استان بهره ببرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست، گزارشی از برگزاری دو پاویون اتاق بازرگانی یزد در نمایشگاه های بغداد و چابهار ارائه و و مسائل مربوط به آن مطرح و بررسی شد.

همچنین مقرر شد نمایشگاه یزد اکسپو برای نیمه دوم سال برنامه ریزی و مجری برگزاری آن به این کمیته معرفی گردد.

 

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.