تاریخ انتشار: ۲ بهمن, ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۸ کد خبر: 3008
بازدید هیئت نمایندگان اتاق یزد از مجتمع پرتوفرآیند انرژی اتمی یزد:

امیرجلیلی، نایب رئیس اتاق بازرگانی یزد: استفاده صنایع یزد از خدمات مرکز پرتو فرآیند باعث افزایش ارزش افزوده محصولات می شود

جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد از مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی متعلق به سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد به دعوت ریاست مرکز مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی(یزد) از بخش های مختلف این مجموعه بازدید و در جریان خدمات، امکانات و توانمندی های این مرکز با هدف کمک به صنایع استان قرار گرفتند.

رئیس این مرکز در این بازدید اظهار داشت: مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی(یزد) به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و صنعتی کشور در زمینه پرتودهی الکترون و تابش ایکس  در سال 1376 به عنوان یک مجتمع وابسته به سازمان انرژی اتمی مورد بهره‌برداری گرفت.

وی افزود: در سال 1377 با هدف فرآیند پرتودهی، شتابدهنده پر قدرت الکترون (رودوترون) با انرژی 5 و 10 مگا الکترون ولت در این مجتمع نصب و راه اندازی گردید و هم اکنون در حال بهره برداری است.

این مقام سازمان انرژی اتمی با اشاره به امکانات این مرکز تاکید کرد: این مرکز می تواند خدمات با کیفیت و باقیمت مناسب در اختیار صنایع استان قرار دهد تا علاوه بر بهبود کیفیت محصولات، ارزش افزوده مناسبی خصوصا برای صادرات محصول ایجاد کند.

وی ادامه داد: از جمله این خدمات و سرویس ها میتوان به استریل کردن وسایل یکبار مصرف پزشکی، موادغذایی با پرتو اشاره کرد که نقش موثری در جذب بازار خارجی محصولات دارد.

رئیس مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی  گفت:  پرتودهی محصولات پلیمری خصوصا در حوزه سیم و کابل باعث بهبود عملکرد محصول و کاهش قیمت تمام شده خواهد شد. استفاده از محصولات جاذب آب در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی نیز امکان ارائه خدمات بهصورت گسترده و صنعتی وجود دارد. همچنین این مرکز آمادگی انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی را دارد.

غضنفر امیرجلیلی، رئیس پیشین این مرکز و عضو فعلی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد در این بازدید با اشاره به توانمندی های مرکز پرتوفرآیند تاکید کرد: وجود چنین مرکزی با قابلیت تجاری سازی و کمک به صنایع در استان یزد، یک مزیت فوق العاده برای صنایع محسوب می شود هرچند هنوز صاحبان صنعت اطلاع درستی از توانمندی ها و نقش سرویس های این مرکز در افزایش کیفیت محصولات خود ندارند.

در این بازدید اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد از بخش های شتابدهنده، پرتودهی، روند پرتودهی به محصولات بازدید و در جریان خدمات این مرکز قرار گرفتند.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.