تاریخ انتشار: ۱ بهمن, ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۷ کد خبر: 2975
آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان یزد در سال 1402

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد: صادرکنندگان با چالش های زیادی مواجه هستند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استانی و ملی گفت: صادرکنندگان با چالش های زیادی مواجه هستند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان یزد در سال 1402 با حضور معاون صنایع و ماشین‌آلات وزیر صمت، معاون کسب و کارهای بین‌المللی وزارت صمت، استاندار یزد، معاونین استاندار، دادستان مرکز استان، اعضای هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یزد و جمع کثیری از فعالان تجاری، اقتصادی و صنعتی استان برگزار و در این مراسم 2 صادرکننده نمونه ملی 24 صادر کننده نمونه استانی تقدیر شد.

علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این مراسم اظهار کرد؛ صادرات فرآیندی زمان‌بر، بزرگ و طولانی مدتی است که حداقل شش ماه تا یک سال زمان بر است.

وی با بیان اینکه دومین مقصد صادراتی استان یزد بعد از عراق، کشور پاکستان است گفت: مدت‌ها کار شده مذاکراتی صورت می‌گیرد اما یکسری اتفاقات ناگهانی، بخش نامه‌های خلق الساعه و قیمت ارز همه برنامه‌ها را بهم می‌ريزد.

کلانتر گفت: اگر بخواهیم صادرات ادامه یابد دولت باید با تمام توان پشت صادرکننده باشد، یا همه چیز را به عهده صادرکنندگان  بگذارد قطعا اینگونه موفق‌تر عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر چند برگشت ارز از صادرات تصمیم درستی است و باید ارز به کشور بازگشته و در چرخه اقتصاد داخلی کشور باشد، گفت: اما نمی‌شود ارز را نگه‌داشت و نقدینگی سرمایه‌گذار را خالی کرد، می‌توانیم با واردات ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع، دانش و چرخه فعالیت کار را بهتر تقویت کنیم.

کلانتر گفت: از زمانی که طرح پیمان‌سپاری ارزی انجام گرفت، در طی هفت سال اخیر صادرات کشور کمتر شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان ارز خود را در چرخه فعالیت خود در دسترس داشتند،  رشد بیشتری در صادرات ایجاد میکردند، اگر گاز و برق قطع نمی‌شد و تولیدکنندگان برنامه‌ریزی خود را داشتند وضعیت بهتری اتفاق می‌افتاد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.