تاریخ انتشار: ۱ بهمن, ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۱ کد خبر: 2961
مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی در استان یزد برگزار شد

رئیس اتاق بازرگانی یزد: دلار تک نرخی باعث از بین رفتن فساد می شود

رئیس اتاق بازرگانی یزد در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استانی و ملی گفت: اگر نرخ دلار در کشور تک‌نرخی شود تمام مشکلات برطرف می‌شود و دیگر فسادی نیز در این زمینه به وقوع نمی‌پیوندد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان یزد در سال 1402 با حضور معاون صنایع و ماشین‌آلات وزیر صمت، معاون کسب و کارهای بین‌المللی وزارت صمت، استاندار یزد، معاونین استاندار، دادستان مرکز استان، اعضای هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یزد و جمع کثیری از فعالان تجاری، اقتصادی و صنعتی استان برگزار و در این مراسم 2 صادرکننده نمونه ملی 24 صادر کننده نمونه استانی تقدیر شد.

مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق بازگانی یزد در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار داشت: افتخار برند یزدی بودن برای ما به همت مردمان گذشته یزد کسب شده و تلاش‌های آنان امروز یک برند و افتخار برای یزدی‌ها شده است.

وی به اقدامات اتاق در طی ماه‌های اخیر و حمایت های صادقانه هیئت نمایندگان جدید اشاره و از تمام اعضای اتاق و نمایندگان به واسطه تلاش شبانه روزی در امور مختلف صنعت، معدن و تجارت تقدیر و تشکر کرد.

دستمالچیان افزود: تاکنون 30 دوره آموزشی و با حضور حدود 15 هزار نفر ساعت در اتاق بازرگانی برگزار شده که مهم‌ترین دوره ما دوره صادراتی تربیت کارشناس صادرات است که برای نخستین بار در یزد در حال برگزاری است. همچنین با تلاش اعضا، چند هیات تجاری و چند پاویون‌ در نمایشگاه های داخلی و خارجی حضور داشتند و اخیرا نیز در نمایشگاه بغداد اتاق بازرگانی یزد پاویون برگزار و ده شرکت یزدی در آن حضور داشتند.

وی به رایزنی‌ها و برقراری جلساتی هبا هیات تجاری از سوریه، چین و سفیر ایران در سنگاپور اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اینکه در استان یزد هزار و ۳۶۰ شرکت کارت بازرگانی صادر شده، گفت: کارت بازرگانی حدود ۷۰ شرکت بزرگ استان نیز در یزد نبود که توانستیم با برگزاری جلسات متعدد تعدادی از کارت‌های بازرگانی را به یزد منتقل نماییم. تا به این لحظه شرکت فولاد ارفع و چادرملو کارت بازرگانی خود را به یزد منتقل کرده‌اند و چند مورد دیگر نیز در حال انتقال است.

وی با اشاره به عمده دغدغه و مشکل شرکت‌های یزدی در زمینه صادراتی و بازگشت ارز صادرات گفت: که اگر نرخ دلار در کشور تک‌نرخی شود تمام مشکلات برطرف می‌شود و دیگر فسادی نیز در این زمینه به وقوع نمی‌پیوندد.

دستمالچیان، نوسازی و بهسازی ماشین آلات صنایع را اولویت مهم برای شرکت‌های یزدی دانست و افزود: به جای اینکه شرکت‌های جدید احداث شود خط تولید شرکت‌های موجود بهسازی و بهینه شود تا صرفه جویی انرژی نیز شود و در راستای استان پایلوت بهره‌وری اقدام شود.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.