تاریخ انتشار: ۱۷ دی, ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱ کد خبر: 2755
به همراه گزارش تصویری:

گزارش سفر هیات اقتصادی استان یزد به امارات و قطر

در راستای توسعه بازار و ایجاد زمینه فعالیت تجار استان، هیات اقتصادی استان یزد با همراهی اتاق بازرگانی یزد و به منظور انجام مذاکرات، بازدید از نمایشگاه های تخصصی- تجاری و  پروژه های اقتصای به کشورهای امارات و قطر اعزام شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، در راستای توسعه بازار و ایجاد زمینه فعالیت تجار استان، هیات اقتصادی استان یزد با همراهی اتاق بازرگانی یزد و به منظور انجام مذاکرات، بازدید از نمایشگاه های تخصصی- تجاری و  پروژه های اقتصای به کشورهای امارات و قطر اعزام شد.

 

دیدار با سفیر ایران در قطر

هیأت اقتصادی  استان یزد در سفر به دوحه، نشستی را با صالح آبادی، سفیر محترم کشورمان در دوحه برگزار کرد. در این دیدار، آخوندی مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد، مزیت های اقتصادی استان را به تفصیل تشریح و در خصوص اقدامات مسئولان استان در راستای توسعه صادرات در راستای تحقق چشم اندازهای ترسیمی در «سند تحولی یزد نوین» گزارشی ارائه کرد.

در این نشست سفیر ایران نیز با ابراز خرسندی از میزبانی هیأت یزدی، آمادگی سفارت کشورمان در قطر را جهت ارائه هرگونه کمک در راستای توسعه تجارت یزد با دوحه اعلام کرد.

در این نشست همچنین در خصوص موضوعاتی از قبیل حضور دائمی بخش خصوصی استان در نمایشگاه های بین المللی قطر، پرورش هوبره، پرورش دام بویژه شتر، اقتصاد و گردشگری کویر و…. بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

دیدار با مسئولین اتاق بازرگانی قطر

تیم اقتصادی استان یزد با هدف بازدید از نمایشگاه  EXPO   قطر و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی و صادراتی یزد به قطر سفر و علاوه بر بازدید از نمایشگاه های تخصصی دائمی دوحه، نشست ها و ملاقات هایی را نیز انجام داد.

دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی قطر یکی از برنامه های این سفر بود. در این نشست ظرفیت های اقتصادی استان بویژه در حوزه های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی به صورت مفصل به طرف قطری معرفی و تشریح شد.

ناصر بن سلیمان الحیدر، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی قطر نیز چشم انداز همکاری های تجاری و اقتصادی دو طرف را ارائه و بر زمینه های امکانپذیر همکاری در بخش های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

همچنین در خصوص امکان حضور شرکت هواپیمایی قطر در یزد و برقراری پرواز مستقیم نیز رایزنی و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست دعوت رسمی اتاق بازرگانی یزد ازاعضای اتاق بازرگانی قطر برای  حضور و بازدید از ظرفیت ها و پیگیری موارد مطروح به یزد به عمل آمد.

 

دیدار با اعضای اتاق مشترک ایران و قطر در دوحه

هیأت اقتصادی استان یزد در دوحه نشستی را با مسئولان اتاق مشترک ایران و قطر برگزار کرد. در این نشست که با حضور  که آقایان غوابش، نایب رئیس و میرانی، رئیس کمیسون گردشگری این اتاق برگزارشد در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اعضای هیأت اقتصادی استان ضمن تشریح ظرفیت های اقتصادی و پتانسیل های تجاری یزد، خواستار همکاری هرچه بیشتر اتاق مشترک ایران و قطر با استان یزد به منظور افزایش حجم صادرات استان به قطر شدند.

همچنین غوابش نائب رئیس این نهاد نیز ضمن ابراز آمادگی کامل اتاق مشترک ایران و قطر جهت همکاری با استان یزد در راستای توسعه صادرات، بر حضور مستمر فیزیکی و دایر کردن نمایشگاه و انبارهای دائمی تولیدات استان توسط بخش خصوصی تأکید نمود.

میرانی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشترک ایران و قطر با تأکید بر وجود زمینه های بسیار مطلوب همکاری یزد و دوحه بویژه در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری کویر، عامل توسعه این حوزه ها ارتباط هرچه بیشتر نهادهای مربوطه استان با نهادهای متناظر و از طریق تسهیلگری اتاق مشترک ایران و قطر عنوان کرد.

 

دیدار و رایزنی با سفیر ایران در ابوظبی

تیم اقتصادی استان یزد که به منظور بازدید از نمایشگاه های تخصصی تجاری و  پروژه های اقتصای کشور امارات به ابوظبی سفر کرده بود با حضور در محل سفارت ج.ا.ایران در این شهر با عامری، سفیر ایران و اعضای سفارت دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار شاه حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در سخنانی به تشریح ظرفیت های اقتصادی و گردشگری موجود در یزد پرداخت.

سفیر کشورمان در امارات ضمن ارزیابی روشن از آینده مراودات تجاری ایران با امارات، تأکید کرد: در راستای بهره برداری هرچه بیشتر از ظرفیت های اقتصادی و تجاری موجود در امارات ضروری است بخش خصوصی استان یزد  نسبت به ایجاد انبارها و نمایشگاه های دائمی در ابوظبی فعالیت خود را توسعه دهد.

 

دیدار با سرکنسول ایران در دبی

هیات اقتصادی استان یزد در سفری به امارات در دیداری با سلیمانی سرکنسول کشورمان در دبی به بررسی زمینه ها و چالش های حضور تجار یزدی در دبی پرداختند.

در این دیدار که مجتبایی، رایزن بازرگانی ایران  در امارات نیز حضور داشت، طرفین در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی استان یزد رایزنی و تبادل نظر کردند.

سرکنسول کشورمان در دبی اظهار داشت: به منظور توسعه صادرات استان یزد ضروری است فعالان اقتصادی استان پیش از ورود به بازار دبی، مطالعات مربوطه را به دقت انجام دهند.

وی با تشریح گردشگری کویر به عنوان حوزه ای پیشرو در اقتصاد امارات  گفت: می توان از الگوی این کشور در راستای توسعه گردشگری استان یزد بهره برد.

در این دیدار پیشنهاد شد یک مرکز نمایشگاهی برای محصولات و تولیدات ساختمانی استان یزد در دبی با توجه به رشد صنعت ساختمان سازی در این منطقه ایجاد شود.

 

دیدار با اعضای هیات مدیره شورای بازرگانی ایرانیان دبی

هیأت اقتصادی استان یزد در این سفر با اعضای هیات مدیره شورای بازرگانی ایرانیان دبی نشست مشترک برگزار کرد.

این شورا تنها مجموعه رسمی ثبت شده ایرانیان در کشور امارات بوده و از اتاق بازرگانی دبی نیز دارای تاییدیه می باشد. اعضای اصلی این  شورا را تاجران و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم کشور امارات تشکیل می دهند.

در این دیدار  طرفین موارد و چالش های موجود بر سر راه تعاملات اقتصادی و صادرات به کشور امارات را مورد بررسی قرار دادند.

ظرفیت های اقتصادی موجود و پتانسیل های تجاری یزد معرفی شد و طرفین بر ارتباط بیشتر و نزدیک تر فعالان اقتصادی استان با این شورا تاکید شد.

در این نشست پیشنهاد شد برگزاری نمایشگاه ویژه یزد یا سمینار دو روزه مشترک با موضوع یزد در امارات به صورت جدی پیگیری شود.

 

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.