تاریخ انتشار: ۷ دی, ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶ کد خبر: 2540
ششمین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد:
ششمین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد:

اختلاف سامانه های اقتصادی در حوزه صادرات بررسی شد

در ششمین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد، چالش اختلاف سامانه گمرک و مالیات در صادرات کالا بحث و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد با هدف بررسی مشکلات ناشی از مغایرت بین سامانه‌ها در خصوص درصد رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و مشکلات مودیان در خصوص محاسبه مالیات و نحوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده تشکیل شد.

علی اصغر بیگی؛ رئیس این کمیسیون اظهار داشت: هدف اتاق بازرگانی در جلسات کمیسیون، بررسی  موضوعات و چالش های مطرح از سوی فعالان اقتصادی استان با حضور مسئولان دستگاه های مربوطه است.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای صادرکنندگان به دلیل مغایرت بین سامانه‌های مختلف اقتصادی، گفت: چند نرخی بودن ارز به اقتصاد آسیب می رساند و خواسته بخش خصوص تک نرخی شدن ارز است. فعالان بخش خصوصی از یک سو به انبوهی از مشکلات در حوزه تولید، حمل و نقل، تامین سرمایه و فروش مواجه هستیم و همزمان با چالش های قابل تاملی مثل رفع تعهد ارزی و تامین نقدینگی و قوانین متعدد درگیر میشویم که بسیار مشکل زا هستند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه تفاوت مقدار دلاری در صادرات کالا بین دو سامانه گمرک و مالیات ایجاد می شود، گفت:  بر اساس نرخ ارز گمرکی باید رفع تعهد ارزی صورت گیرد اما در بسیاری از موارد ارزش هایی که در گمرک وجود دارد با نرخ واقعی کالای صادراتی همخوانی ندارد.

رضا نجف زاده؛ مدیرکل امور مالیاتی استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه برای کمک و حل مشکلات آماده ایم، گفت: با تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای حل مشکلاتشان تعامل می کنیم و معتقدیم هر چه شفافیت بیشتری باشد، رونق و توسعه اقتصادی نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه از مودیان برای بهره مندی از معافیت های مالیاتی کمک میکنیم، اضافه کرد: اعطای معافیت های مالیاتی با هدف رشد تولید و تجارت است تا مودی بتواند مالیات های سال های بعدی را بهتر و راحتتر بپردازد

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه هرچه بخش خصوصی نقش پررنگ تری در اقتصاد داشته باشد به نفع دولت است تصریح کرد: قطعا این موضوع درآمد پایدار را برای دولت ها تضمین می کند و کشور را از فروش نفت بی نیاز می گرداند.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه بر اساس قوانین در سود و زیان شریک است و از زیان دیده مالیات نمی گیرد، عنوان کرد: مالیات برای توسعه زیرساخت ها و افزایش سرمایه گذاری ها است و نظام مالیاتی در پی گره‏‌گشایی و حل مسایل مالیاتی مودیان است. انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.