تاریخ انتشار: ۲۸ آذر, ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵ کد خبر: 2379
به همراه گزارش تصویری:

استقبال گسترده از برگزاری رویداد یلدای کارآفرینی در اتاق بازرگانی یزد

رویداد یلدای کارآفرینی به میزبانی اتاق بازرگانی یزد در آستانه شب یلدا برای معرفی توانمندی‌های کارآفرینان و انتقال تجارب به نسل جوان با حضور چند کارآفرین با استقبال مناسب علاقه مندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، یلدای کارآفرینی با هدف ایجاد گفتمان کارآفرینی و رفع دغدغه های جوانان در این مسیر، بررسی راهکارها و توسعه همکاری ها، شناخت چالش ها و امیدهای کارآفرینی با حضور کارآفرینان، نوآوران و نوآفرینان و علاقمندان به صورت پنل گفتمانی برگزار و ضمن بررسی وضعیت اکوسیستم کارآفرینی، ایده هایی برای کارآفرینی ارائه شد.

در این پنل ابتدا محمود صرامی کارآفرین و مالک سی تی سنتر و دهکده سلامت اصفهان با بیان اینکه باید همواره به فکر نوآوری و خلاقیت در عرصه تولید و کارآفرینی باشیم، اظهار داشت: نمی توان مسیر کارآفرینان را ادامه داد و همان تولیدات را عرضه کرد، بلکه باید بر اساس شرایط جامعه و آینده نگری مسیری را برای کارآفرینی خلق کرد و کالایی را تولید کرد که مورد توجه و مصرف قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید به خودباوری برسند و بر اساس خودباوری در این مسیر جلو بروند، افزود: خرد و و بینش و نوآوری می تواند موفقیت را برای جوانان به ارمغان بیاورد اما نباید فراموش کرد که همه نباید کارآفرین باشند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه انجام کار تیمی لازمه کارآفرینی است و جسارت ریسک انجام کار باید مورد توجه باشد، گفت: هیچ کس بدون جرات انجام کار به موفقیت نمی رسد و اگر بدون تفکر به موضوعی ورود کنیم قطعا نتیجه ای جز شکست ندارد.

مرتضی صفدری زاده؛ از فعالان اقتصادی و کارآفرین یزدی هم با بیان اینکه سه ویژگی را باید برای کارآفرینی مورد توجه قرار داد، گفت: محدودیت هایی که امروز جوانان با آن مواجه می شوند زائیده تفکر و ذهنیت خودشان است و وقتی به زندگی و گذشته کارآفرین نگاه می کنیم، می بینیم که توانایی مالی و ثروتی نداشتند بلکه در این مسیر و با خودساختگی به موفقیت رسیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین لازمه کارآفرینی داشتن روحیه ریسک‌پذیری است، ادامه داد: خلاقیت از ریسک پذیری در کارآفرینی نباید جدا باشد و کارآفرین با فکر پس از بررسی شرایط، ایده‌های خلاقانه خود را به مرحله اجرایی می‌رساند.

این کارآفرین یزدی نکته دیگر در این عرصه را برکت و خواستن خیر برای دیگران برشمرد و عنوان کرد: اگر احترام به والدین را سرلوحه قرار دهیم قطعا به نتایج بهتر و بیشتری به دست می آوریم که بزرگان ما در هر حوزه اینگونه برخورد داشتند.

صفدری زاده وجود برنامه ریزی و پیشبرد امور بر اساس برنامه و هدف را منشاء موفقیت دانست و گفت: اصول زیست درست را باید رعایت کنیم و بر اساس آنچه که خداوند از انسان خواسته با تفکر و تعقل وقوع اتفاقات زیبا را رقم بزنیم و با تعلق خاطر به وطن و شهر خود آینده درستی رقم بزنیم.

اصغر آقا نبیل از فعالان حوزه گردشگری و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یزد هم در این نشست با بیان اینکه برگزاری این رویداد جرقه هایی از یک نوآوری را برای جوانان رقم می زند، اظهار داشت: پیشینه یلدا این است که از تجارب بزرگان در خانواده بهره می بردیم و امروز این آیین به شکل مدرن خود هم برگزار می شود که قطعا سال آینده جوانان امروز از این رویداد یلدای کارآفرینی ایده گرفته و تحول ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار به معنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که در استان های مختلف کشور به برکت وجود کارآفرینان رقم خورده و باز هم خواهیم داشت افزود: در مسیر کارآفرینی نمی توان با تقلید کار پیش برد اما برخی خصایص مانند وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری در همه کارآفرینان مشترک است و امروز جامعه به انسان های وظیفه شناس هم نیاز دارد.

نبیل با تاکید بر اینکه باید برای باروری اندیشه جوانان گام برداریم و با چنین رویدادهایی تجارب را منتقل کنیم اضافه کرد: کارآفرینی با تحمل سختی عجین شده و باید با فطرت انسانی برای رشد اقتصادی که پویایی جامعه را هم به دنبال دارد اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه بها دادن به نظرات ارزنده و ارزشمند بخش خصوصی و کارآفرینانی که دلسوزانه با ایده های ناب خود برای مردم کار می کنند تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان در تصمیم گیری های خود مشورت با افراد معتمد را در نظر بگیرند و با آینده نگری برای رشد و توسعه گام بردارند.

مجتبی دستمالچیان رئیس اتاق بازرگانی یزد و کارآفرین هم در این رویداد با بیان اینکه راه های زیادی برای کسب موفقیت وجود دارد اما باید در این مسیرها به اصولی پایبند بود اظهار داشت: کارآفرینی ریسک پذیری و خلاقیت است اما اصل اعتبار را نباید در این مسیر فراموش کرد.

 

گفتنی است این نشست با همکاری انجمن ارزش آفرینی در کسب و کار و با حمایت اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.