تاریخ انتشار: ۲۳ آذر, ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۶ کد خبر: 2372
نشست هشتاد و هفت شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان یزد:

استاندار یزد: اتاق بازرگانی یزد مجموعه ای خلاق و زاینده را ایجاد کرده است | چالش های ارزی تجار یزدی به بانک مرکزی ارائه خواهد شد

استاندار یزد با تقدیر از تلاش‌های اعضای اتاق بازرگانی استان، گفت: این تشکل صنعتی با ترکیبی از نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان و بزرگان، مجموعه ای خلاق و زاینده را ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم یزد،اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با تقدیر از تلاش‌های اعضای اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: این تشکل صنعتی با ترکیبی از نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان و بزرگان، مجموعه ای خلاق و زاینده را ایجاد کرده است.

وی ضمن تشکر از حضور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در استان یزد، گفت: حضور مسئولان در استان‌ها و شنیدن نظرات بخش خصوصی، باعث ایجاد امید و انرژی بیشتر آن ها و تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های ملی خواهد شد.

مهران فاطمی در ادامه با بیان اینکه استان یزد در مسئله صادرات نسبت به میزان تولیدات خود عقب تر است، تصریح کرد: به دلیل عدم هم‌خوانی بردار تولید و صادرات استان، برگزاری هفنگی جلسات کارگروه توسعه صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر مجموعه استان و بخش خصوصی با مسئولان ملی، گفت: انتظار تحقق کامل نظرات استان را نداریم و چنانچه بخشی از آنها نیز محقق شود، گشایش‌های زیادی را شاهد خواهیم بود.

استاندار یزد با بیان اینکه ارتباط استان با مسئولین در سطح معاونت‌ها و مدیران کل‌ و حتی دفاتر تخصصی و کارشناسی راهگشا خواهد بود، اظهار داشت: گاهی این نگاه از بالا به پایین در تصمیم گیری‌ها به دلیل همین عدم برقراری ارتباط و عدم انتقال نظرات است.

وی در همین راستا ادامه داد: هر چقدر ارتباط با کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تصمیم‌سازی در وزارتخانه‌ها قوی‌تر باشد، نشست‌های استانی به نتیجه بهتری منجر خواهد شد.

فاطمی در ادامه با اعلام خبر سفر وزیر صمت به استان و برگزاری جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور ایشان در آینده نزدیک، گفت: علاوه بر این در حال برنامه‌ریزی جهت حضور معاون اول رئیس جمهور در استان و برگزاری نشست با بخش خصوصی هستیم.

وی با اشاره به جلسه اخیر مسئولان استان با وزیر اقتصاد و معاونت‌های بیمه، بانک و گمرک این وزارتخانه در تهران، خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری نشستی دیگر با دکتر خاندوزی و حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی استان راهگشا خواهد بود.

استاندار یزد در پایان از برنامه‌ریزی استان جهت برگزاری جلسه ای با رئیس بانک مرکزی به منظور انتقال برخی از نکات و مباحث مطرح شده در نشست شورای گفتگو دولت بخش خصوصی استان و پیگیری مشکلات بخش صنعت خبر داد.

دستمالچیان، رئیس اتاق بازرگانی یزد نیز در این نشست با اشاره به مشکلات تجار و تولیدکنندگان یزدی در حوزه ارز، خواستار تعامل سازنده بانک مرکزی با صادرکنندگان شد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.