تاریخ انتشار: ۱۶ آذر, ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۰ کد خبر: 2273
به همراه عکس:

برگزاری سومین نشست میز محصولات صادراتی کنجدی استان یزد

سومین جلسه میز محصولات صادراتی کنجدی استان یزد با حضور مسئولان، فعالان بخش خصوصی و نماینده اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، سومین جلسه میز محصولات صادراتی و کشوری و کنجدی در محل سالن اجتماعات دانشگاه اردکان با حضور نماینده اردکان، فرماندار و جمعی از تولیدکنندگان و روسای سازمان‌های استانی برگزار گردید.

ابتدا نصیری، نماینده صمت استان با اشاره به وضعیت  صادرات و واردات کنجد و محصولات کنجدی گفت: تولید کنجد از 13 هزار تن به 29 هزار تن افزایش یافته است. علاوه بر آن، آمار صادرات گمرک استان یزد 12 هزار دلار بوده که با توجه به صادرات از گمرکات مرزی آمار دقیقی به شمار نمی‌آید.

دشتی، نماینده اردکان در مجلس اظهار داشت: خوشه محصولات کنجدی باید تجاری سازی شود. ثبت وایپو این محصولات است سال‌ها است که در دستور کار قرار دارد اما اتفاقی نیافتاده است، اتحادیه، خوشه و انجمن می‌بایست بیشتر به محصولات اهمیت بدهند.

وی افزود: اتاق بازرگانی باید برای کل استان باشد. شرکت در نمایشگاه‌های خارجی از واجبات در این زمینه است. از دیگر موارد مورد نیاز وجود دانشکده محصولات کنجدی در اردکان است. علاوه بر آن، متولیان صنعت می‌بایست زمینی را به عنوان شهرک مواد غذایی در اردکان ایجاد نمایند. با توجه به نزدیک بودن ذائقه کشورهای عربی به حلوا و شیرینی‌های استان، صادرات این محصولات به این کشورها باید در دستور کار قرار گیرد.

مشاهیری از دبیران کمیسیون های اتاق بازرگانی یزد با ذکر این موضوع که در دوره جدید اتاق بازرگانی تعامل با همه بخش‌های اقتصادی استان بیشتر شده، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب اتاق بازرگانی، تعامل با اتحادیه‌ها و رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.