تاریخ انتشار: ۳۰ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۷ کد خبر: 2004
جمعی از کشاورزان استان یزد به دعوت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، کمیسیون کشاورزی اتاق یزد و دبیرخانه شورای گفت و گو با حضور در سالن همایش های اتاق بازرگانی، انتقادات و اعتراضات خود در حوزه کشاورزی را مطرح نموده و خواستار حمایت جدی مسئولان شدند.
در نشست هم اندیشی کشاورزان در اتاق بازرگانی یزد مطرح شد:

گلایه کشاورزان یزدی از برخی تصمیمات؛ قطعی برق خسارت زا بوده است

جمعی از کشاورزان استان یزد به دعوت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، کمیسیون کشاورزی اتاق یزد و دبیرخانه شورای گفت و گو با حضور در سالن همایش های اتاق بازرگانی، انتقادات و اعتراضات خود در حوزه کشاورزی را مطرح نموده و خواستار حمایت جدی مسئولان شدند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، این اتاق در راستای رسالت خود در حمایت از حوزه کشاورزی، اقدام به برگزاری همایشی با موضوع «بررسی مشکلات بهره برداران آب های زیرزمینی» نمود که در این همایش کشاورزان یزدی مشکلات و چالش های خود را مطرح کردند. این فعالان حوزه کشاورزی معتقدند قطعی مکرر برق در تابستان خسارت زا بوده است.
در این همایش نمایندگان بخش های مختلف کشاورزی از جمله گلخانه داران، باغداران، پسته کاران و صیفی کاران به بیان انتقادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

نماینده پسته کاران با بیان اینکه قطعی برق چاه‌های کشاورزی به دلیل مدیریت مصرف برق، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد و سبب بروز نارضایتی‌هایی در بین این قشر در استان شده، اظهار داشت: توسعه بی رویه صنایع و آسیب ها و مشکلاتی که ایجاد کرده اند باعث بروز چالش برای کشاورزان هم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات دولت در راستای مدیریت مصرف منابع، قطع مقطعی برق چاه‌های کشاورزی است افزود: طبق آنچه به کشاورزان اعلام شده چاه‌های کشاورزی باید ساعاتی در روز خاموش باشد تا بتوان چرخه مصرف برق را ساماندهی کرد اما این خاموشی ها بیش از حد شده و به صورت مکرر با قطعی برق مواجه هستیم؛ به طوری که محصول ما از بی آبی خشک شده است.

نماینده باغداران با بیان اینکه قطعی برق باعث خسارت زیادی به ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیزات و محصولات کشاورزی شده گفت: انتظار ما از مسئولان در این شرایط اقتصادی، حمایت است. تصمیمات کارشناسی نشده و قطع برق و خسارت های ناشی از آن، کسب و کار و زندگی ما را در آستانه نابودی قرار می دهد.

عضو خانه کشاورز هم در این همایش با بیان اینکه نباید بار کمبود برق بر دوش کشاورزان باشد، گفت: مشکل کشاورزان فقط قطعی برق نیست چرا که آب هم نداریم و آب کشاورزی را هم به صنعت می دهند و ما خواستار ممنوعیت این انتقال هستیم.

وی با بیان اینکه طرح های خوبی برای حوزه کشاورزی از جانب دولت ارائه شده اما در عمل دولت حمایتی برای اجرای این طرح ها ندارد افزود: کشاورزان در شرایط فعلی که نیمی از محصولات خود را از دست داده اند، دیگر تحمل کاهش سهیمه آب را ندارند.

وی با بیان اینکه دولت اگر توان حل مشکلات کشاورزان را ندارد پروانه کشاورزان را خریداری کند تا کشاورزان از کشاورزی و زمین خود دست بردارند ادامه داد: دولت اجازه احداث چاه جدید داده و توسعه صنعت را در پیش گرفته اما به کشاورزان به عنوان حقابه دار اولویت نداده است.

گفتنی است یا نشست با استقبال ده ها نفر از کشاورزان از مناطق مختلف یزد در سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.