تاریخ انتشار: ۱۹ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۸ کد خبر: 1821
سپهر؛ دبیرکل اتاق بازرگانی یزد

به حوزه صادرات فناوری اطلاعات توجه جدی نشده است

دبیرکل اتاق بازرگانی یزد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد گفت: ر روستاها وضعیت خوبی به لحاظ توسعه زیرساخت ها دیجیتالی داریم اما در مجموع به حریم خصوصی و صادرات حوزه فناوری اطلاعات توجه جدی نشده است.

به گزارش روایط عمومی اتاق بازرگانی یزد، هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی و با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه زیرساخت های دیجیتال در استان برگزار شد.

محمدسپهر؛ دبیرکل اتاق بازرگانی یزد هم با اشاره به رتبه 82 ایران در بین 131 کشور اظهار داشت: در روستاها وضعیت خوبی به لحاظ توسعه زیرساخت ها دیجیتالی داریم اما در مجموع به حریم خصوصی و صادرات حوزه فناوری اطلاعات توجه جدی نشده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های استان یزد در این زمینه در مجموع خوب است و سرانه خوبی نیز داریم ادامه داد: به لحاظ پهنای باند اینترنت بین الملل یزد جایگاه خوبی دارد و در اینترنت ثابت و سیار هم دو رتبه متفاوت داریم و اینترنت سیار رتبه یزد کمتر است.

دبیرکل اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه سرعت اینترنت سیار در یزد متناسب با وضعیت کشور شرایط دانلود بهتری داریم اما در اینترنت ثابت جایگاه پایین تری داریم ادامه داد: پهنای باند مصرفی یزد در مقایسه با کشور نیز بالاتر است و در زمینه شرکت های دانش بنیان هم در استان یزد 166 شرکت داریم که کمتر از دو درصد شرکت های دانش بنیان کشور را تشکیل می دهند اما این تعداد از متوسط سهم استان یزد هم بالاتر است و نشان دهنده توجه یزدی ها به این حوزه است.

سپهر در خصوص ارز افزوده این حوزه در اقتصاد کشور و استان نیز با بیان اینکه در حدود 4 درصد است اضافه کرد: سهم ارزش افزوده یزد 130 همت است و در حوزه های مختلف نیز 35 درصد ارزش افزوده استان مربوط به بخش صنعت است و سایر بخش ها در رده های بعدی هستند.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.