تاریخ انتشار: ۱۹ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۵ کد خبر: 1818
دستمالچیان، رئیس اتاق بازرگانی یزد:

پیگیر توسعه صادرات یزد هستیم|درحال رایزنی برای اعزام هیات های تجاری هستیم

رئیس اتاق بازرگانی یزد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد گفت:صنایع ما در یزد بیشترین ماشین آلات حوزه کاشی و نساجی و بیشترین مبادله با فرانسه و ایتالیا و آلمان دارند که پیگیر سفر سفرای آن ها به یزد هستیم تا اعزام هیات های تجاری را به صورت دو سویه داشته باشیم.

به گزارش روایط عمومی اتاق بازرگانی یزد، هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی و با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه زیرساخت های دیجیتال در استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجتبی دستمالچیان؛ رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اقدامات حمایتی اتاق یزد از تجار و بازرگانان گفت: همیشه از عدم همکاری دولتی ها گلایه داشتیم در حالیکه بخش خصوصی نیز مشکلاتی دارد و در مواردی نیز همکاری درستی ندارند و حتی انجمن های فعال هم همراهی نمی کنند.

وی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی یزد، اتاق بین المللی بازرگانان جوان یزدی را تشکیل دادیم افزود: اتاق بانوان بازرگان یزد را نیز دنبال می کنیم و تشکیل کانون شرکت های دانش بنیان هم در دست پیگیری است تا در اتاق بازرگانی راه اندازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با اشاره به ضرورت ارتباط با سفرای کشورهای مختلف ادامه داد: صنایع ما در یزد بیشترین ماشین آلات حوزه کاشی و نساجی و بیشترین مبادله با فرانسه و ایتالیا و آلمان دارند که پیگیر سفر سفرای آن ها به یزد هستیم تا اعزام هیات های تجاری را به صورت دو سویه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات استان اقدامات جدی در دستور کار است و برخی اقدامات نیز انجام شده افزود: برای حضور در نمایشگاه های بین المللی اقدام شده و هزینه ها نیز پرداخت شد اما با ابراز تاسف، هیچکدام از شرکت های تولیدی به ویژه کاشی ها استقبالی نکردند.

رئیس اتاق یزد به تشریح دیگر دستاوردهای اتاق در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: تاکنون ۳۵ کارت بازرگانی جدید صادر و ۷۱ کارت نیز تمدید شده است اما شرکت های بزرگی مانند چادرملو، فولاد یزد و فولاد ارفع در اتاق بازرگانی یزد عضویت ندارند که باید در این زمینه نیز اقدام موثری صورت گیرد.

دستمالچیان عنوان کرد: برای ۹۱ محموله صادراتی نیز گواهی مبدا صادر شده که به مقصد عراق، امارات، روسیه، عمان، ترکیه و برخی دیگر از کشورها بوده است.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.