تاریخ انتشار: ۱۴ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۳ کد خبر: 1477
دکتر امیرجلیلی، رئیس کمیسیون آپفن اتاق بازرگانی یزد:

ضرورت افزایش پهنای باند برای توسعه فناوری در صنایع

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری اتاق بازرگانی یزد با اشاره به لزوم رشد فناوری در صنایع یزد گفت: افزایش پهنای باند برای توسعه فناوری در صنایع، ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، دکتر غضنفر امیرجلیلی در سومین نشست کمیسیون آپفن اتاق بازرگانی با بیان اینکه صنایع امروز نیاز به توسعه پهنای باند برای صادرات خدمات و توانمندی‌ها و برقراری ارتباط دارند، اظهار داشت: بدون شک بدون مشارکت بازیگران این عرصه، امکان تحقق بسیاری از اهداف و برنامه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی براساس رسالت خود به دنبال همکاری و همراهی با دولت است و از قدرت اجرایی برخوردار نیست اما انعکاس دهنده خوبی است و در تلاش است مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را رفع کند.

دکتر امیرجلیلی با اشاره به اینکه همواره از صنایع خواسته ایم مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند تا در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی منعکس کنیم، اضافه کرد: خوشبختانه مدیریت ارشد استان در این زمینه نیز همراه است و با توجه به اینکه سفر معاون وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات را در پیش داریم، لازم است مشکلات این حوزه را طرح و با جمع آوری و دسته بندی مسائل، آن را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه در این حوزه خواسته فعالان در بخش آموزش و افزایش مهارت است، ادامه داد: صادرات خدمات فناوری اطلاعات به یکی از حوزه‌های تجاری بزرگ در دنیا تبدیل شده و این در حالی است که امروزه کشورهای پیشرفته به سمت تولیدات نرم افزاری و صادرات آنها حرکت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری اتاق بازرگانی یزد با تاکید بر ارتباط صنایع با هوش مصنوعی و معرفی پروژه های این حوزه با اعلام آمادگی برای برگزاری نشست توجیهی افزود: تمام کسب و کارها در دنیای امروز دیجیتالی شده و نقش انسان کم رنگ شده و در هر کسب و کاری به صورت نرم افزاری است.

محمد سپهر، دبیرکل اتاق بازرگانی یزد هم در این نشست با بیان اینکه زیرساخت برخی شهرک های صنعتی برای توسعه فناوری های صنعتی آماده نیست اظهار داشت: رشد فناوری و دیجیتال در دنیا سرعت بالایی به خود گرفته است و زیرساخت ها را توسعه داده اند.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که مفهوم تجارت در کشورهای توسعه یافته از شکل سنتی خارج شده و امروزه نرم افزارها جای آنها را گرفته است.

گفتنی است در این نشست اعضا درباره موضوعات پیش روی استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظرات خود را ارائه کردند.

 

خبر مرتبط:

گزارش تصویری: سومین نشست کمیسیون آپفن اتاق بازرگانی یزد

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.