تاریخ انتشار: ۱۱ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹ کد خبر: 1364
در نشست کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد بررسی شد

چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در تامین مالی و منابع انسانی | ایجاد شهرک صنعتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در یزد

نشست کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با دستور جلسه بررسی چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در تامین مالی و منابع انسانی به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد، نشست کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد، با حضور نمایندگان بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با دستور جلسه بررسی چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در تامین مالی و منابع انسانی به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

علی فرشادپور، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد در این نشست با بیان اینکه حل مشکلات و تسهیل تجارت صاحبان صنایع و فعالان بخش خصوصی از جمله رسالت‌های اتاق بازرگانی یزد است، اظهار داشت: با توجه به سفر وزیر ارتباطات به یزد و برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لازم است مواردی در این شورا مطرح و مصوباتی برای استان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در تامین مالی و منابع انسانی از جمله مسائل مشترک بین فعالان این حوزه بوده که بارها مطرح شده، تصریح کرد: کشور در حوزه دیتا سنتر به 10 بخش تقسیم شده و یزد در این 10 حوزه جایگاهی ندارد و اگر بخواهیم در استان این موضوع را تعریف کنیم، چالش های بیشتری خواهیم داشت.

عضو اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه، باید مسائل توسعه محور در شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی رسیدگی شود، افزود: یزد یک شهر ثبت شده جهانی است و باید در زمینه دیتاسنتر هم بر اساس ظرفیت هایی که دارد و می تواند حتی کشور را هم پوشش دهد، مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ماهیت کارهایی از جنس دانش بنیان ارزشمند است و نمی توان برای اخذ تسهیلات بانکی با متر و خط‌کش آن را اندازه گیری کرد، گفت: متاسفانه سیستم بانکی، ساز خود را می زند و کسانی که در زمینه دانش بنیان فعال هستند همواره در تامین مالی با چالش های جدی مواجه هستند.

فرشادپور تصریح کرد: اینکه به چه روشی باید بانک ها را مجاب کرد تا از مانع تراشی برای پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها بپرهیزند و بخشنامه های حمایتی در این زمینه را اجرایی کنند باید به نوعی در شورای گفتگو مطرح و مصوب شود که نتیجه موثری داشته باشد.

وی از جمله مزیت های حل چالش تامین مالی را حفظ نخبگان در استان و کشور برشمرد و عنوان کرد: اقدام بانک ها خود به خود باعث خروج نخبگان می شود در حالی که می توان با حمایت هایی که دولت از دانش بنیان ها در عمل داشته باشد بتوانیم نخبگان را حداقل در استان و کشور نگه داریم و از این ظرفیت های علمی عظیم بهره ببریم.

در ادامه این جلسه که با حضوران تعدادی از مدیران استانداری و سایر دستگاه های دولتی برگزارشد، گزارشی از بررسی موضوعات مختلف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمایت از کسب و کارهای این حوزه و تجارب بین المللی در جلسه ارائه و مورد بحث و تبادل نظر حاضرین قرار گرفت.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.