تاریخ انتشار: ۱۱ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۸ کد خبر: 1347
به میزبانی اتاق بازرگانی یزد

برگزاری نشست راهکارهای ارتقای بهره وری در صنعت در اتاق بازرگانی یزد

رئیس انجمن بهره‌وری ایران با تاکید بر تقویت مهارت آموزی در عرصه تولید گفت: مهارت آموزی موجب افزایش بهره وری است و باید گفتمان مهارت‌آموزی در جامعه ترویج شود..

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، سیدحمید کلانتری، رئیس انجمن بهره‌وری ایران در نشست راهکارهای ارتقای بهره وری در صنعت  به میزبانی اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه بهره وری به معنای بهترین استفاده از منابع موجود است اظهار داشت: انجام با کیفیت هر کاری نیز به معنای بهره وری است بنابراین اگر مدیران بنگاه ها به بهره وری توجه بیشتری داشته باشند، موفقیت‌ها در این بخش بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه بهره وری مساوی با کارآیی و اثر بخشی است، افزود: هدف خلقت انسان هم بر اساس آیات قرآنی، بهره وری است و کیفیت استفاده از عمر انسان ارتقای بهره وری تعبیر شده است.
رئیس انجمن بهره‌وری ایران با تاکید براینكه تولید ملی محدود به صنعت، بنگاه ها و واحدهای خاص نیست، ادامه داد: بهره وری به عنوان یک ضرورت و نیاز اساسی پیش روی ما است و نوع نگاه ما به زندگی است که بهره وری را تعریف می کند.
وی با اشاره به شاخص های سنجش بهره وری و کاهش نرخ بهره وری عنوان کرد: بهره وری باید براساس باور و اعتقاد باشد و همه شهروندان هر روز به دنبال بهره وری بیشتر باشند تا به اداره، صنعت و کل نظام برسد.
رئیس انجمن بهره‌وری ایران با بیان اینکه در هر ساختاری باید موضوعاتی مثل شفافیت، پاسخگویی و قانوگرایی را به عنوان پیش نیاز بهره وری داشته باشیم افزود: نیروی انسانی به عنوان موثرترین و مهمترین سرمایه در کنار سرمایه اقتصادی در امر بهره وری به شمار می رود.
وی، ترویج فرهنگ بهره‌وری و آموزش در این زمینه را عامل ارتقای بهره‌وری دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌ وری حاصل ترکیب دو مفهوم اثربخشی و کارآیی است و صنایع باید با هم‌افزایی، بهره‌وری نیروی کار و بهره‌گیری از سرمایه اقتصادی، بهره‌وری را افزایش دهند.
کلانتری با تاکید بر اینکه به صورت کلی بهره‌وری یعنی یک کار خوب را به صورت خوبی انجام دادن، اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور به مفهوم بهره‌ وری، عارضه ‌یابی، آسیب ‌شناسی بهره‌ وری و مزیت ‌های نسبی خود توجه و دقت لازم را نمی‌ کنند در حالیکه باید از این مفهوم و ظرفیت‌ ها آگاه باشند.
وی اظهار کرد: در برنامه‌ های چهارم و پنجم و ششم توسعه تعیین شده بود که یک ‌سوم رشد اقتصادی از ارتقای بهره‌وری حاصل شود که متاسفانه در تحقق این موضوع توفیق چندانی نداشتیم.
کلانتری گفت: اگر تمام واحدهای تولیدی اقدام به افزایش ۱۰ درصدی بهره‌وری خود کنند، میلیاردها تومان در GDP سهیم خواهند بود.
وی با برشمردن گام های بهره وری ادامه داد: آموزش و ترویج فرهنگ بهره‌وری، تعریف شاخص بهره‌وری و اندازه‌گیری و ارزیابی بهره‌وری به ترتیب گام‌های اولیه ارتقای بهره‌وری هستند که در کنار مدیریت موثر موجب افزایش این مهم خواهند شد.

گزارش تصویری:نشست راهکارهای ارتقای بهره وری در صنعت 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.