تاریخ انتشار: ۵ دی, ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۳ کد خبر: 2443
در دیدار با رئیس کمیته ورزش و جوانان تاجیکستان مطرح شد:

رئیس اتاق بازرگانی یزد: روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان با تمرکز بر اشتغال جوانان تقویت شود

رئیس اتاق بازرگانی یزد در دیدار با رئیس کمیته ورزش و جوانان تاجیکستان با بیان اینکه آماده توسعه همه جانبه روابط یزد و تاجیکستان هستیم گفت: روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان با تمرکز بر اشتغال جوانان تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، هیاتی متشکل از رئیس کمیته ورزش و جوانان تاجیکستان طی سفر به ایران در نشستی با هیئت رییسه اتاق بازرگانی یزد و اعضای اتاق بین‌المللی جوانان یزد دیدار و درباره چشم‌انداز روابط بین ایران و تاجیکستان گفتگو کردند.
در ابتدای این نشست مجتبی دستمالچیان با بیان اینکه این استان دومین شهر معدنی و در حوزه صنعت رتبه چهارم کشور را دارد اظهار داشت: معمولا شهرها در جاهای خوش آب و هوا شکل می‌گیرند اما شهر یزد در بیایان شکل گرفته و با وجود محرومیت‌ها توانسته شهری جهانی ثبت شود و این نشان می‌دهد که مردمان این شهر سرمایه‌های اصلی آن هستند.
وی با بیان اینکه تشابهات فرهنگی با کشور تاجیکستان نیز داریم که می تواند نقطه توسعه روابط باشد افزود: یزد دارای جاذبه های کم نظیری در حوزه های مختلف است و ظرفیتهای صنعتی و معدنی بی‌نظیری در خود جای داده که نمونه آن در دنیا نیست.
دستمالچیان ادامه داد: عقیده دارم گسترش روابط با تاجیکستان برای توسعه فعالیت های اقتصادی با نگاهی که از سوی وزیر ورزش این کشور برای اشتغال جوانان وجود دارد می‌تواند منجر به کسب تجارب ارزنده برای هر دو کشور باشد.
عبدالله رحمان زاده؛ وزیر ورزش و و جوانان تاجیکستان هم در این دیدار گفت: تاجیکستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌ اقتصادی است که می‌توانیم با همکاری جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت‌ها را توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی سرشار و ارزنده ای در تاجیکستان وجود دارد ادامه داد: ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت اقتصاد کشورمان نیز گام برداریم و از کشور جمهوری اسلامی نیز می‌توانیم در این مسیر بهره مند باشیم و کسب تجربه کنیم.
رییس کمیته ورزش و جوانان تاجیکستان بیان کرد: در این سفر متوجه شدم که ایران سرمایه‌های عظیمی به ویژه در بخش نیروی انسانی دارد که با توسعه روابط می‌تواند به ما کمک کند تا در ۲ کشور نیروی انسانی را تقویت کرده و مسیر پیشرفت را دنبال کنیم.
رحمان زاده افزود: تاثیر اقتصاد در حوزه‌های مختلف بسیار مشخص است و اگر بتوانیم اقتصاد را تقویت کنیم می‌توانیم حوزه‌های مختلف دیگر را نیز پیشرفت دهیم.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.