تاریخ انتشار: ۹ آذر, ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳ کد خبر: 2121
با حضور فعالان بخش خصوصی استان یزد:

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور وزیر کشور برگزار شد

هشتاد هشتاد و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان یزد با حضور وزیر کشورو فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، هشتاد و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان یزد با حضور دکتر وحیدی، وزیر کشور، فاطمی، استاندار یزد، اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، کوششی تبار، معاون اقتصادی وزیر، اعضای هیئت رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و سایر مسئولان در سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر وزیر کشور، استاندار یزد، رئیس اتاق بازرگانی یزد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، جمعی از فعالان صنعتی، معدنی، دانش بنیان و صنفی به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند.

جلیل رفیعی فرد؛ فعال حوزه دانش بنیان در این نشست با بیان اینکه اکوسیستم دانش بنیان و فناوری یزد در سال های اخیر به بلوغ رسیده،اظهار داشت: نیازهای امروز این اکوسیستم بسیار وسیع شده که در این زمینه خواستار افزایش اختیارات استانداران در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد انتظار شرکت های دانش بنیان، موضوع مالیات است که متاسفانه در لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم شرکت های دانش بنیان از بند معافیت حذف شدند که در این زمینه خواستار ورود هیات دولت و پیگیری آن را داریم.

این فعال حوزه دانش بنیان تصریح کرد: از دولت سیزدهم انتظار داریم مقدمات مالی و مقرراتی اجرای پایلوت طرح  کنترل مصرف سوخت در ناوگان عمومی استان یزد در قالب طرح سهند فراهم آورد.

علیرضا حسنی؛ رئیس اتاق اصناف یزد هم در این نشست با بیان اینکه در بحث مالیات شاهد افزایش قابل توجهی برای اصناف هستیم اظهار داشت: براساس قانون یک از هزار مالیات اصناف، سهم اتاق اصناف است که متاسفانه شاهد عدم پرداخت این مبلغ در دولت های مختلف بوده ایم و خواستار اجرای آن هستیم.

وی افزود: در تمامی استان ها اتاق اصناف عضو ستاد تنظیم بازار هستند اما در سطح کشور این اتفاق رخ نداده که خواستار عضویت اتاق اصناف در ستاد تنظیم بازارکشور هستیم. همچنین برای تنظیم بازار برای شب عید نوروز نیز خواهان استفاده از مباشرین اتاق اصناف هستیم.

حسنی ادامه داد: با توجه به شرایط فعالی اصناف خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره 18 برای واحدهای تولیدی صنفی هستیم.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه متاسفانه صنایع پائین دستی  در استان رشد نکرده، اظهار داشت: استان یزد در زمینه تولید لوزام خانگی می تواند تبدیل به یک قطب شود که در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات برای استان یزد ، بسیار کم و ناچیز است، افزود: اگر میزان پرداخت تسهیلات به استان افزایش یابد، واحدهای تولیدی فراوانی در سطح استان می توانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم موضوع واگذاری اختیارات به استان ها بسیار تاکید شده ولی عملا اتفاق قابل توجه ای در این زمینه رخ نداده است، خاطرنشان کرد: دست استان ها، بسته است و اجرای طرح ها در استان ها فشل و نیمه کاره می ماند. در زمینه گردشگری نیز استان یزد دچار مشکلاتی است که اولین آن ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری است.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردمی سازی، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که در استان یزد به خوبی اجرا شده، گفت: بسیاری از سرمایه گذاری های انجام شده در استان توسط خود مردم انجام شده و تنها نیاز به حمایت دارند تا بتوانند این سرمایه گذاری را گسترش دهند.

گفتنی است در این نشست، برخی فعالان دیگر معدنی و صنعتی نیز در سخنانی به بیان مشکلات خود پرداختند.

 

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.