تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹ کد خبر: 4516
با ابتکار اتاق بازرگانی یزد؛

مراسم تجلیل از معلمان تأثیرگذار صنعت برگزار شد

مراسم تجلیل از معلمان پیش‌کسوت تأثیرگذار صنعت به همت اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد این مراسم با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق و جمعی از معلمان و فرهنگیان پیش‌کسوت برگزار شد.

در ابتدای مراسم نایب‌رئیس اتاق بازرگانی یزد ضمن خیرمقدم به تشریح جایگاه معلم پرداخت و گفت: ستون اصلی توسعه و بالندگی کشور آموزش است؛ لذا منزلت معلمین باید همواره حفظ شود. سرمایه‌گذاری در امر آموزش، سرمایه‌گذاری ماندگار است که در سال‌های آینده اثر آن به جامعه برمی‌گردد.

غضنفر امیر جلیلی افزود: معلم دو ویژگی مهم دارد یکی اینکه معلم راستی می‌آموزد و این از معلم شخصیت فرهیخته‌ای می‌سازد نکته دوم اینکه به‌غیراز خانواده و پدر و مادر، تنها چهره‌ای که به ذهن می‌ماند چهره معلم است.

وی به موضوع مهارت در آموزش نیز اشاره کرد و گفت: موضوع مدرک‌گرایی و کم‌رنگ‌شدن مهارت مسئله مهمی است. بخشی از جامعه معلم ما، معلمان هنرستان هستند که در این زمینه نقش اساسی دارند، به امید روزی که مهارت یکی از اندوخته‌های فارغ‌التحصیلان ما باشد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد نیز در این مراسم به حضور معلمان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی یزد میزبان گران‌بهاترین مهمان‌ها یعنی معلمان است. ما تلاش کردیم آنچه در توان خود و نه  در شأن معلم است ارائه دهیم که شأن معلمی برتر از این‌هاست.

مجتبی دستمالچیان ادامه داد: اگر امروزه ما یزدی‌ها در صنعت، پزشکی، فرهنگ، صداقت و درستی شناخته شده هستیم نتیجه زحمات معلمان است که فرهنگ و اصالت و درستی را به ما یاد دادند. یزدی اگر امروز می‌درخشد، مدیون معلمانش است.

استاندار یزد نیز در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: این جلسه از دو جنبه ظاهر و محتوا قابل‌تأمل است. از لحاظ محتوا اهمیت دارد؛ زیرا مراسم تکریم و تجلیل از مقام معلم است که معلمی شغل انبیاست.

مهران فاطمی ادامه داد: از منظر دیگر این نکته مهم را یادآور می‌شود که ما در هر کجا و هر مقامی که هستیم سر سفره آموزش‌وپرورش و نظام تعلیم‌وتربیت نشسته‌ایم. یک جامعه و یک نظام به‌اندازه‌ای قد می‌کشد که آموزش‌وپرورش آن قد بکشد.

فاطمی تأکید کرد: اگر امروز کارآفرینان و صنعتگران ما افتخارآفرین هستند، محصول تلاش معلمان عصر خودشان است. آموزش‌وپرورش، روح یک جامعه و پیشرفت و توسعه کشور منوط به توسعه آن است.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.