تاریخ انتشار: ۱۹ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۴ کد خبر: 1827
عابدی؛ معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد الگوی سایر استان ها باشد

میثم عابدی؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد با تقدیر از کیفیت جلسه و موضوعات ارائه شده در شورای گفتگو گفت: شورای گفتگوی یزد باید الگوی سایر استان ها باشد.

به گزارش روایط عمومی اتاق بازرگانی یزد، هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی و با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه زیرساخت های دیجیتال در استان برگزار شد.

میثم عابدی؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با بیان اینکه یزد بستر مناسبی برای‌ جهش در اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد الگوی سایر استان ها باشد.

وی با بیان اینکه تحول دیجیتال و هوشمندسازی در بخش صنایع ضروری است و باید با جدیت دنبال شود گفت: اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بر کسی پوشیده نیست و همه صنایع می توانند در زمینه هوشمندسازی اقدام کنند تا از ظرفیت‌های آنها در سطح ملی و بین‌المللی حداکثر بهره‌ را ببریم.

وی با بیان اینکه خط تولید صنایع با هوشمندسازی قطعا وضعیت بهتری خواهند داشت و آینده مطلوبتری در پیش است که رقابت پذیری را افزایش می دهد ادامه داد: احکام بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی پیش بینی شده که رشد اقتصادی برای بخش های اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و سایر بخش ها، مشخص شده است و برای تحقق این اهداف، موضوع هوشمندسازی، بسیار اهمیت دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حوزه دانش بنیان هم آیین نامه خوبی در وزارت ارتباطات داریم، اضافه کرد: در چند ماده از این آیین‌نامه بر ارتقای دانش و توانمندی‌های توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان تأکید شده است و باید به سمت ایجاد مدارس و هنرستان‌های دانش‌بنیان و هوشمند برویم.

وی یکی از اهداف وزارت ارتباطات را توسعه آموزش مهارت های دیجیتالی در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: این آموزش ها برای مقطع دوره اول متوسطه دیده شده تا در کنار این آموزش ها زمینه اشتغال آن ها نیز در این حوزه فراهم شود که البته وزارتخانه نیز منابعی هم برای این مهم تخصیص داده است.

عابدی با تاکید بر اینکه این آموزش ها از طریق سکوها و در مدارس دنبال می شود بیان داشت: آموزش ها در مدارس دولتی پیگیری می شود تا ضمن رعایت عدالت آموزشی، افزایش سواد دیجیتال دانش آموزان نیز تحقق یابد و بتواند آموزش های تخصصی را هم دنبال کند که انتظار داریم صنایع در استان نیز در این زمینه همراهی کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی از محل منابع ملی تخصیص یافته که به استان ها داده می شود گفت: اگر برای هر مدرسه یک کلاس تجهیز شود تقریبا همه دانش آموزان از این ظرفیت بهره مند می شوند و گام موثری در زمینه ارتقای سواد در این حوزه

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.