تاریخ انتشار: ۱۹ آبان, ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۲ کد خبر: 1824
استاندار یزد:

عملکرداتاق بازرگانی یزد قابل تقدیر است

استاندار یزد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی یزد گفت: عملکرداتاق بازرگانی یزد قابل تقدیر است

به گزارش روایط عمومی اتاق بازرگانی یزد، هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی و با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه زیرساخت های دیجیتال در استان برگزار شد.

مهران فاطمی؛ استاندار یزد در این نشست با تقدیر از تلاش های اتاق بازرگانی یزد در دوره جدید گفت: فعالیت های اتاق یزددر دوره جدیدف، ستودنی است و تحول در آن مشخص است. این جلسه شورای گفتگو نیز، جلسه بسیار خوبی بود و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه همه دستگاه های استان یزد باید در انجام امور سرمایه گذاران مانع زدایی داشته باشند گفت: آیین نامه هایی که مانع تراشی می کنند برای اصلاح در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود تا با بررسی نسبت به اصلاح اقدام و مشکل شرکت های دانش بنیان رفع شود.

وی با بیان اینکه حضور جوانان باعث تحول است و باید از این فرصت جوانی کمال استفاده صورت گیرد افزود: متخصصان و جوانان برای مشارکت حمایت شوند تا استقرار شرکت های بزرگ فناور در استان را داشته باشیم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از شرکت های بزرگی که در استان یزد فعالیت دارند اما کارت بازرگانی خود را در تهران و دیگر استان ها گرفته اند، عنوان کرد: نشستی با مدیران عامل این شرکت ها در تهران برگزار شود و شرایط را فراهم کنیم که با اتاق یزد فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم حضور موثر در نمایشگاه های مختلف برای تبادل تجربیات ادامه داد: رقابت پذیری در دنیای آینده با تامین نیروی انسانی میسر است و اگر با سیاست های فعلی ادامه مسیر بدهیم قطعا در آینده با مشکل مواجه و متوقف می شویم.

استاندار یزد با بیان اینکه باید اولویت ها را به جد پیگیری کنیم اضافه کرد: هر اقدامی نیاز به زیرساخت هایی دارد و تامین زیرساخت ها باید بر اساس فناوری و روش های نوین باشد لذا ضروری است در تحقق اهداف در ابتدا زیرساخ ته ا را فراهم کنیم و از بروز مشکل و چالش پیشگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت موضوع آموزش به ویژه برای نسل جوان همسو با تحولات عنوان کرد: طرح های متععدی که پیشنهاد می شود نیاز به آموزش هم دارد بنابراین مجموعه وزارت ارتباطات با همکاری وزارت آموزش و پرورش ارتقای سواد دیجیتال را دنبال کنند.

فاطمی با بیان اینکه بخش خصوصی هم پای کار بیاید و سکوهای آموزشی را فراهم کند ادامه داد: صنایع هنرستان های جوارکارخانه ای را برای توسعه زیرساخت های آموزشی در دستور کار خود قرار دهند تا پلتفرم هایی را که برای آموزش نیاز داریم را هرچه سریعتر فراهم و اتفاقات خوب را رقم بزنیم.

دیدگاه ها توسط مدیر سایت بسته شده اند.